Avatar billede saldern Nybegynder
21. maj 2002 - 22:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

XP server og Win2000 klient

Jeg har et lille hjemmenetværk med en XP som server og en win98 som klient - det virker fint, mit problem er at jeg har er bærbar der også gerne skulle tilkobles.
Den bærbare bruges også på mit arbejde under et NT netværk.
Jeg har prøvet at køre den netværks wizard der er i XP men den understøtter ikke Win2000
kan i hjælpe mig?
Avatar billede javaha Nybegynder
21. maj 2002 - 23:57 #1
hvad er problemet, du må uddybe hvad der ikke fungere efter hensigten.
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. maj 2002 - 09:43 #2
Der er flere ting jeg ikke helt forstår. For det første findes XP mig bekendt ikke i serverudgave endnu. Når den kommer vil den hedde .net.
Et af dine problemer kan være at NT køre en domæne struktur mens win 2000 køre Active Directory. Win2000 kan køre i mixed mode og dermed håndtere NT servere også. Som javaha skriver, er du nød til at komme med lidt flere oplysninger. Problemet kan også være ip relateret. Hvordan er ip, subnetmaske og default gatevay på de to net den bærbare skal kunne gå på.

Hilsen
KLim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede saldern Nybegynder
22. maj 2002 - 22:09 #3
UPS jeg var ikke klar over at det ikke var en XP server jeg havde :)
Problemet er jeg ikke kan gå på mit hjemmenetværk fra min bærbar, det skal dog siges at jeg godt kan gå på internettet via hjemmenetværket. Men jeg kan ikke komme igennem til min stationære PC(XP) og hendte filer mv.
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. maj 2002 - 22:20 #4
Der kan være mange problemer med dette. for det første ksla din bærbares IP være konfigureret så den er på samme netværk som din stationære PC, det vil sige subnetmaske der er ens og IP adresser der ligger på samme subnet.

Dernæst skal de ressourcer på den stationære du ønsker at kunne tilgå fra din bærbare være delt ud. Husk at delte ressourcer giver dig et sikkerhedsproblem i forhold til internettet.

hvis ovenstående er i orden må vi prøve andre veje
Avatar billede saldern Nybegynder
19. februar 2008 - 08:42 #5
tak for hjælpen