Avatar billede oscar Nybegynder
22. juli 2000 - 21:33 Der er 6 kommentarer

mdb/mde -> exe fil

Kan man på nogen måde lave en acces database om til et exe program, som kan køre på en pc uden access installeret ???
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
22. juli 2000 - 21:37 #1
Niks, men du kan smide en MS Access Viewer med, MS har selv lavet Viewer software til det meste af office pakken, der kan downloades fra deres website.
Men en Access database fil (.mdb/.mde) kan ikke umiddelbart laves om til en eksekverbar fil!
Avatar billede hellstern Nybegynder
22. juli 2000 - 21:58 #2
Hej
Hvis du har Developer versione af Access er det muligt at lave en Access fil der kan afvikles på en maskine der ikke har Access. Men denne version koster penge, ca. 7.000,- kr tror jeg nok
Avatar billede sjensen Nybegynder
23. juli 2000 - 11:03 #3
Du kan også installere Access RunTime der består af nogle få filer. Jeg har set mange programmer dr bruger Access databaser og hvor Access Runtime er med i installationen, så jeg gætter på at der i Access FULL installation er en beskrivelse af hvilke filer der skal med, og hvilke du må distribuere gratis sammen med dit program.
Avatar billede lkp Nybegynder
23. juli 2000 - 12:06 #4
Hej Oscar

For lige at sammenfatte ovenstående.

Det er ikke muligt, at lave en mdb/mde/adp/ade fil om til en exe fil.

Såfremt du har licens til Office Developer / Office Developers Tool, har du dog mulighed for at inkludere en Access Runtime Licens, samt Access Runtime programmet (Netop opdateret).

Du skal dog være opmærksom på, at hvis du vil have exe filen for, at beskytte din database er ovenstående ikke måden at gøre det på, da databasen åbner \"normalt\", hvis der på maskinen ligger en fuld Access.

Med venlig hilsen

LKP
Avatar billede poulh Nybegynder
30. juli 2000 - 14:56 #5
Prøv lige at se på denne side måske er det et program du kan bruge
http://www.gfminc.com/accessto.htm
Avatar billede lkp Nybegynder
26. september 2000 - 15:24 #6
Hej Oscar

Kan du ikke lukke spørgsmålet, eller acceptere et af svarene?

Med venlig hilsen

LKP