Avatar billede mythos Nybegynder
22. juli 2000 - 15:55 Der er 15 kommentarer

CD-RW med 2x hastighed

Er det normalt at CD-RW drev kun kan brænde CD-RW skiver med 2x hastighed, men almindelige skiver med 8x ? Hvis ikke, hvad kan jeg/vi gøre for at øge denne hastighed ?

Kim Larsen
Avatar billede renny Nybegynder
22. juli 2000 - 15:56 #1
dxet er meget normalt, hastigheden kan ikke øges
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. juli 2000 - 16:00 #2
Det er forskelligt fra drev til drev. Nogle drev kan write i 8x, re-write i 4x og læse i 24x.

Prøv evt. at kigge på producentens hjemmeside og se hvad der skriver af hastigheder, eller skriv hvilket mærke/model du har af et drev, så kan jeg nok finde ud af det.
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2000 - 16:01 #3
Ældre brændere bruger 2 x hastighed, de nyere kan klare op til 8 x hastighed.
Risiko for fejl er større ved større hastighed. Ved RW er hastiheden max 4 x hastighed ved de hurtigste.
Avatar billede fido82 Nybegynder
22. juli 2000 - 16:41 #4
nej, den nyeste plextor kan rewrite med 10 X
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2000 - 16:57 #5
Der kan man bare se, udviklingen går hurtigt <;O)
Avatar billede fido82 Nybegynder
22. juli 2000 - 17:07 #6
ya, det er dejligt, en CD-RW, på 7 min
Avatar billede mythos Nybegynder
22. juli 2000 - 18:33 #7
Jeg har nu gravet æsken frem, det er en Sony CRX140E-RP jeg har, på æsken står der at det er 8x-CD-R  4x-CD-RW og 32x-cd-rom.
På den CD-RW der fulgte med kan jeg kun brænde med 2x og en anden med et andet navn (SOLA) kan også kun brændes med 2x, er der så andre medier der er bedre, eller er det bare fup når der står på æsken 4x CD-RW ?

Kim Larsen
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. juli 2000 - 21:53 #8
Jeg tror ikke at de lyver på kassen ... hvilket brænder program bruger du?
Avatar billede mythos Nybegynder
23. juli 2000 - 00:54 #9
De Programmer jeg bruger er Nero og WinOnCD, jeg har også forsøgt mig med Prassi og et par andre. Jeg fik ellers anbefalet et andet program, også noget med win et eller andet, men det fattede jeg ikke en meter af, og det tror jeg heller ikke mine drev kunne.
Avatar billede Jman Praktikant
23. juli 2000 - 11:18 #10
Jeg kan kun sige en ting: Adaptec Easy CD Creator 4.0!
Den har ALDRIG givet mig problemer - ej heller efter win2k er kommet.
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2000 - 12:22 #11
Du er en heldig rad, hvad er det så for en brænder du har. Du er vel så heldig, at der er driver til den, så den kan svide uden windows2000
Avatar billede fido82 Nybegynder
23. juli 2000 - 14:15 #12
det kan jo være, at du ikke kan læse dataerne hurtigt nok til at køre 4 X
Avatar billede goulduck Nybegynder
23. juli 2000 - 14:59 #13
fido82> Hvis den godt kan write med 8X men kun 2X re-write, så tror jeg ikke at det er det som problemet er.
Avatar billede denboj Nybegynder
24. juli 2000 - 15:49 #14
Jeg startede med easy cd creator og jeg synes ikke at det er noget særligt. Nero er totalt fed.

Men kan der ikke være nogle indstillinger der står forkert et eller andet sted i opstillingen af brænderen så programmet tror at det er en 2x rewriter den har med at gøre ? ? ?
Avatar billede mythos Nybegynder
25. juli 2000 - 21:37 #15
Nu har jeg forsøgt mig endnu en gang. Jeg lavede en almindelig skive med 8*. Så satte jeg er cd-rw i, nu kunne jeg så vælge mellem 2 - 4 - 6 og 8 gange hastighed, jeg valgte så 4* og så gik det i gang, men inden der kom noget på skiven fik jeg en oplysning om at hastigheden var rettet til 2*, men der var ikke nogen forklaring på hvorfor. Så nu er det endnu mere mystisk.

Kim