Avatar billede datajesper Nybegynder
21. maj 2002 - 13:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

aktivér ændringer i Tomcat

Jej er nybegynder i JSP, og har kastet mig over Tomcat - jeg har lavet en bean, men jeg kan kun få tomcat til at "Reloade" bønnen, hvis jeg stopper/starter Tomcat igen. Er der nogen der kan fortælle hvordan jeg kan gøre det på en nemmere måde ????
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. maj 2002 - 14:14 #1
Hvilken version af tomcat? Men er du "begynder" vil Resin
fra www.caucho.com nok være nemmere at gå til. Den gør det
nemlig!
Avatar billede disky Nybegynder
21. maj 2002 - 22:10 #2
jesper kort fortalt er Tomcat et ret ubrugeligt produkt.

Både som nybegynder og som prof. udvikler er Resin MEGET MEGET bedre, ingen tvivl om det.
Avatar billede soelvpil Nybegynder
21. maj 2002 - 23:04 #3
Hvis du bruger tomcat 4.x, kan du under biblioteket conf finde en fil, der hedder server.xml.

Inde i denne findes bl.a. et antal context-elementer. Her skal du lave et, der svarer til din webapp, dvs følgende

<Context path="/minwebapp" docBase="minwebapp" reloadable="true" />

som virker, hvis du har placeret en webapp under webapps-kataloget.

Bruger du en ældre tomcat (3.x), kan du gøre det samme, i gamle versioner virker det dog kun på servlets, og ikke på beans, mens det på nye versioner virker for alle java-klasser.
Avatar billede disky Nybegynder
22. maj 2002 - 08:55 #4
jesper:
At bruge tomcat er ligesom at forsøge at svømme en tur, med 30 kilo bly bundet fast i benene.
Avatar billede datajesper Nybegynder
22. maj 2002 - 09:00 #5
Har også fået skiftet til Resin i løbet af natten :-)

Tak for jeres vejledning
Avatar billede soelvpil Nybegynder
22. maj 2002 - 09:00 #6
Når man bruger tomcat, svømmer man en tur. Man sparer pengene til et par svømmefødder og man sparer tiden det koster at skaffe dem, men kommer måske en anelse langsommere frem.
Avatar billede disky Nybegynder
22. maj 2002 - 15:30 #7
soelvpil:
Når man bruger tomcat, svømmer man en en beskidt flod om natten, med farlige dyr, og MEGET langt til hjælpne.

Det er problemmet med gratis produkter, deres kvalitet er elendig (oftest)

Jesper:
Meget fornuftigt.

Jeg har været tvunget til at bruge tomcat et par gange i mit job som konsulent, og hver gang har jeg kunne bevise overfor kunden at det er et extremt dårligt valg, selv til udvikling.
Avatar billede soelvpil Nybegynder
22. maj 2002 - 18:33 #8
Hvad med Apaches webserver?
Hvad med JBoss?
Hvad med Xerces og Xalan-parseren?
Hvad med ant?

Jeg mener at Tomcat er udmærket til udvikling (men nok ikke til produktion). Og jeg kan godt lide tanken om at benytte flere forskellige servere, for at tvinge sig selv til at gøre løsningen portabel.