Avatar billede spilihp Nybegynder
21. maj 2002 - 09:10 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

bundkort

jeg har lige fået et abit bundkort
men der er ingen port til

cdrom drev
harddisk
a drev

mit spørgsmål er hvad er bundkort til

spilihp
Avatar billede delwin Nybegynder
21. maj 2002 - 09:12 #1
hvad mener du med at der ikke er nogle porte til ide drevne..?? er der ikke sådan nogle aflange plastic dimser med en masse metal pinde i..?? der skal du sætte et fladkabel i og så forbinde den anden ende til dine drev..

men hvis du nu skriver hvad det er for et bundkort, kan jeg helt præcis fortælle dig hvor de stik sidder
Avatar billede spilihp Nybegynder
21. maj 2002 - 09:23 #2
der er ik nogle porte
Avatar billede zapzone Nybegynder
21. maj 2002 - 09:23 #3
Det lyder sgu som et ret sygt bundkort...
Det kunne godt være du var blevet snydt, eller også skulle du bare tage en ekstra kigger. Som Delwin skriver det, nogle aflange platik stik, med en masse pins i.
Avatar billede spilihp Nybegynder
21. maj 2002 - 09:24 #4
altså til
corom drev
harddisk
Avatar billede spilihp Nybegynder
21. maj 2002 - 09:26 #5
der er ik nogle stik
til
harddisk
cd rom drev

og jeg har fået det gratis

spilihp
Avatar billede zapzone Nybegynder
21. maj 2002 - 09:28 #6
Det du siger giver jo ikke rigtig noget mening makker.
Ta lige at finde ud af hvilken model dit bunkort er, og så skriv det her.
Avatar billede delwin Nybegynder
21. maj 2002 - 09:28 #7
ja.. og et lidt mindre stik til diskette drevet.. ligner de andre.. er også aflange.. men lidt mindre..

MEN kan du ikke lige skrive modelnummeret på det bundkort..? så kan vi bedre hjælpe dig..
Avatar billede peet-49 Novice
21. maj 2002 - 09:28 #8
De hedder på bundkortet IDE 1 og IDE 2.
Avatar billede spilihp Nybegynder
21. maj 2002 - 09:31 #9
der ståe kun abit og en masse
kinesiske tegn

spilihp
Avatar billede delwin Nybegynder
21. maj 2002 - 09:32 #10
du hjælper ikke meget.. har du et digital kamera så du kan tage et billede af det.. så kan vi nok godt hjælpe
Avatar billede delwin Nybegynder
21. maj 2002 - 09:32 #11
men ellers.. så kan du købe en ekstern ide kontroller som du kan sætte i et pci slot.. men det lyder nu ret usansynligt at der ikke skulle være nogen ide porte
Avatar billede peet-49 Novice
21. maj 2002 - 09:32 #12
Det er da ligemeget, hvad bundkortet hedder, der er altid IDE og flobby sokler.
Avatar billede spilihp Nybegynder
21. maj 2002 - 09:35 #13
nej der er ik

spørg

s.a.b.
Avatar billede spilihp Nybegynder
21. maj 2002 - 09:36 #14
hvor kan mán købe et ide kontroller
Avatar billede delwin Nybegynder
21. maj 2002 - 09:37 #15
gennem edbpriser.dk.. kig under hardware - i/o kort
Avatar billede peet-49 Novice
21. maj 2002 - 09:37 #16
Så skal vi tilbage i begyndelsen af halvfemserne, hvor kontrollerne sad i ISA porte, Dem er der da vel ingen, der bruger mere.
Avatar billede delwin Nybegynder
21. maj 2002 - 09:38 #17
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2002 - 09:39 #18
Og hvis du har så gammelt et bundkort er der ingen ide i at bruge skidtet :)
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2002 - 09:40 #19
Hvad farve slots er der i?

Er der nogle sorte?
Er der nogle hvide?
Er der et brunt?
Avatar billede delwin Nybegynder
21. maj 2002 - 09:40 #20
som peet49 siger.. så er det vel noget gammelt isa bras hvis det ikke har nogen ide slots.. så ved jeg ikke hvor du kan købe en ny ide controller.. har en liggende, men ved ikke om den virker.. har ikke nogen ISA slots længere.. :-) ikke jeg gider arbejde med i hvert fald..
Avatar billede zapzone Nybegynder
21. maj 2002 - 09:40 #21
Hallo.
Gu er der da IDE controlere, jeg nægter sq at tro andet.
Spilhp --> Der må stå et eller andet nummer enten på æsken eller på selve boardet, måske noget i nærheden af KT7, eller sådan noget.
Avatar billede zapzone Nybegynder
21. maj 2002 - 09:44 #22
Ja altså selvfølgelig hvis det er et board fra før krigen, er det ikke sikkert, hvis det er tilfældet vil jeg ikke tro du kan bruge det til noget.