Avatar billede dpp Nybegynder
21. maj 2002 - 03:56 Der er 5 kommentarer

switch båndbredde

Jeg har en hp procurve 408 switch, der forbinder 2 computere til internettet.
Den ene benytter jeg som server, den anden som almindelig pc.
Mit problem er, at hele båndbredden bliver brugt når der downloades fra serveren. Jeg har forsøgt at installere mod_bandwidth til apache serveren, men kan ikke få det til at virke. Så jeg tænkte, at det måske var muligt at styre båndbredden via switchen, hvis dette er muligt er mit spørgsmål så : hvordan gøres det og evt. hvilket software skal der benyttes???
Avatar billede 1003 Nybegynder
21. maj 2002 - 10:31 #1
Det er ikke til at styre båndbredden via din switch!

Hvilken type internetforbindelse har du ???
Avatar billede dpp Nybegynder
21. maj 2002 - 10:52 #2
ADSL 1000/500

Nej jeg ved godt at mod_bandwidth ikke kan styre switchen, men jeg håbede på at der fantes et program der kan fortælle switchen at den skal begræns båndbredden til serveren.
Avatar billede praetorian Nybegynder
21. maj 2002 - 10:56 #3
Du skal enten have et program ind på din server der begrænser båndbredden. Ellers skal du have fat i en noget hurtigere router der kan gøre det.
Avatar billede dpp Nybegynder
21. maj 2002 - 11:20 #4
Kender du et godt program til at, styre båndbredden på en Linux server
Avatar billede shagwell Nybegynder
24. september 2003 - 03:48 #5
Dummynet til freebsd :)