Avatar billede sookdeo Nybegynder
20. maj 2002 - 22:25 Der er 10 kommentarer

2 styresystemer(2K/98)

Jeg har Windows 2000 installeret og vil gerne installere 98'eren uden at skulle afinstallere 2K først.(fordi jeg har nogle programmer der ikke kører under 2K). Jeg har læst mig til, at det ikke er godt at installere 98 når man allerede har installeret 2K. Men hvad med partition magic??? Min ene HD er partioneret i 2 dele á 5 GB(med 2K), min anden i 3 dele á 10 GB. Kan jeg ikke installere 98'eren på min store HD og hvor skal jeg installere de programmer som skal bruges af 98'eren?? Hvordan skal jeg bruge Partition magic uden at skulle installere 2K på ny??
Avatar billede ducks Nybegynder
20. maj 2002 - 22:26 #1
Du kan bare installere 98 fra DOS, med en www.bootdisk.de
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. maj 2002 - 22:28 #2
du skal bare installere win98 der hvor du syntes den skal ligge - bagefter gør du således: Boot på win2000 cd-rom - vælg repair - manual repair - log på din winnt installation (typisk 1) - skriv dit admin-password - skriv så "fixboot" (uden "") - følg vejledningen - så får du en bootmenu hvor du kan vælge OS under opstart.
Avatar billede sookdeo Nybegynder
20. maj 2002 - 22:52 #3
1)skal jeg slet ikke bruge partition magic og lover i mig, at jeg ikke skal til at installere 2K forfra!!
2) jeg kan ikke installere 98'eren på det drev som er konverteret til NFTS, vel??
3) programmerne skal vel installeres på den HD hvor 98'eren ligger??
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. maj 2002 - 00:21 #4
1) ja det lover jeg. (metoden er 99% sikker)
2)nej.
3) du bestemmer selv hvor programmerne skal ligge - det er uden praktisk betydning.
Avatar billede cyber-jack Nybegynder
21. maj 2002 - 11:57 #5
1. Brug ikke patition magic hvis du ikke vil slette data.
2. Installer '98 på den store HD, eller en anden harddisk/partition uden styresystem. Hvis det er NTFS skal det formateres til FAT32 først.
3. Du bestemmer selv hvor programmerne skal ligge - det er uden praktisk betydning. - john stigers har ret!
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. maj 2002 - 12:02 #6
cyber-jack> Partition magic sletter altså IKKE data :)
Avatar billede cyber-jack Nybegynder
21. maj 2002 - 12:12 #7
john stigers > undskyld, min fejl. Men det er stadig ikke nødvendigt at bruge...
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. maj 2002 - 12:27 #8
det er vi 100% enige i :)
Avatar billede sookdeo Nybegynder
22. maj 2002 - 13:20 #9
1)Ok, det lyder meget enkelt. Skal jeg bare boote fra min
win 98-disk eller 98-CD???
2) Kommer begge os´s programfiler ikke til at ligge oveni hinanden, selvom jeg vælger at lægge 98 på en helt anden HD. Det kan vel give kludder???
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. maj 2002 - 13:24 #10
1) fra cd - det er hurtigst og lettest.
2´) nej, de kommer til at ligge på hver sin HDD.