Avatar billede jens Nybegynder
21. juli 2000 - 22:29 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Ultrav Dev - er det pengene værd, og kan det ASP

Hej

Kan det svare sig at opgradere til Dreamweaver UltraDev. Hvad får man for pengene.

Spørger dem som har BRUGT og arbejdet med programmet og ikke bare har læst om det.

Hvis man vil bruge det til ASP, er det så sådan at den smider rundt med kode som ikke er til at hitte rede i ? og kan man bruge DNSless forbindelse til DB\'er med programmet ?

Det er vel også en del begrænsninger i udfoldelsen af ASP hvis man bruger det, oder was ?

Mange spørgsmål, men det kunne da være rart at vide noget inden man opgradere sin Dreamweaver ;-)

- Jens
Avatar billede jens Nybegynder
21. juli 2000 - 22:35 #1
Tjekkede lige prisen i http://www.nemcomputer.dk/

kan man ikke engang købe den i DK i nu ?
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2000 - 23:37 #2
Jeg så en præsentation af det på Computer messen i BellaCentret det så meget fedt ud og de viste at det også kunne bruges til ASP, det vi kunne prøve var ikke så meget, men det var lige så nemt at arbejde med som det almindelige, men bare bedre.
Avatar billede roslev Nybegynder
22. juli 2000 - 05:26 #3
Avatar billede dyhrberg Nybegynder
25. juli 2000 - 02:06 #4
DreamWeaverUltraDev er det fedeste - Har brugt det heftigt de sidste 14 dage. Men der er et par bugs i det mener jeg f.eks ved Insert-sider, hvor man skal bytte om på nogle \"recordsets\" m.m. for at få det til at virke.
Men UltraDev-delen er meget indholdsrig og kan udvides yderligere via download fra Nettet.

Du er overhovedet ikke begrænset mht. ASP-delen, tværtimod - du arbejder hurtigere ved at automatisere rutiner, du har din kode lige ved siden af i et separat vindue som sædvanlig.

Programmet har min anbefaling.
Avatar billede jens Nybegynder
25. juli 2000 - 13:12 #5
hej dyhrberg

Hvilke udvidelser er det du snakker om ? Objekter etc. eller er der nye ting i UD ?

Avatar billede dyhrberg Nybegynder
26. juli 2000 - 21:19 #6
Hej igen Jens !
Udvidelser kan være de såkaldte \"Extensions\" (små plugins), der som du sikkert ved eksisterer i forskellige former:

Objects
Behaviors
Commands
Inspectors
BrowserProfile

Dem downloader du og installerer v.hj.a. Dreamweaver\'s ExtensionsManager (ny Feature, men du har sikkert hørt om den), som kan downloades til 3.0\'eren også.

Kort sagt så mener jeg at der fra nu af og i den næste tid vil blive udviklet forskellige extensions som vil gøre DreamWeaverUltraDev til et endnu stærkere værktøj end det er i sin Jomfru-version. Jeg har søgt nettet en del på UltraDev Ressourcer og indtil videre er der kun få sites der tilbyder download af extendsions rettet mod DreamWeaver, men det kommer hurtigt - når først rygtet om UltraDev\'s styrke spredes så vil der være et \"marked\" for plugins/extensions også.

Håber det var svar på dit spørgsmål.
De bedste hilsner
Dyhrberg
Avatar billede jens Nybegynder
26. juli 2000 - 21:32 #7
Hej Dyhrberg

Tak for uddybelsen - det ser ud som om det godt kan svare sig at købe programmet/udviddelsen til DW3.

Og ja, du har ret, det er nogle ret fede extensions man kan hente allerede nu - og så er de blevet nemmere/hurtigere at installere med ExtensionsManageren.

Så må jeg bare se om det er muligt at købe det i DK..

Tak for svar :-)
Hilsen
Jens
Avatar billede dyhrberg Nybegynder
26. juli 2000 - 21:36 #8
Jens - du kan bare downloade via Macromedias hjemmeside og købe det der - deet er der ingen problemer i. Kun den tid det tager at downloade.

Dyhrberg
Avatar billede roslev Nybegynder
26. juli 2000 - 21:37 #9
Avatar billede jens Nybegynder
26. juli 2000 - 21:41 #10
okey, tak for URL\'en - ærgligt at de ikke kører tilbud på UltraDev som de gør det på DW3

Hvis man køber den hos Macromedia efter en download - hvordan står det så til med fakturaen, kan man få sådan en ?

Jens
Avatar billede roslev Nybegynder
26. juli 2000 - 21:52 #11
Hvis man køber online og downloader skal det så fortoldes for at man kan trække det fra...??
Avatar billede dyhrberg Nybegynder
26. juli 2000 - 21:56 #12
Du printer bare de skærmbilleder ud (eller tager screendumps) som er vigtige for din dokumentation, nemmere kan det ikke være.
Det andet med æske, CD og manualer det er alligevel overflødigt,med mindre du feks. ikke har et flytbarrt medie til at opbevare/flytte  din \"donwloadede\" version (masterversion) af din nye DreamWeaverUltraDev. Du sparer vist også lidt ved denne metode.

UltraDevs dokumentation/help-files synes jeg derimod er noget skrabede, i forhold til de muligheder der ligger i integrationen med ASP.

Derfor skal du forberede dig på at du selv skal arbejde en del for at lave avancaerede løsninger hvor Ultra \"kun\" giver dig basisværktøjerne til udvikling af database-applikationer på nettet. Bruger du det kreativt i samspil med DreamWeaverUltraDev så har du nok det sejeste værktøj til at lave store funktionelle websites.

Dyhrberg
Avatar billede dyhrberg Nybegynder
26. juli 2000 - 21:58 #13
Fortoldes ? Nej - du lægger det bare ind som et bilag til en udgift, som er fradragsberettiget eller momspligtigt.

(når du kun køber én version)

Avatar billede ritt45854 Nybegynder
21. september 2000 - 00:40 #14
Macromedia Dreamweaver UltraDev.

UltraDev er en meget kraftig Web-design pakke. Sammen med Fireworks fungerer den utmerket for å lage selv de mest avanserte sider. Men ikke alene. Noe kjennskap til kode kreves alltid. Og database-connections er satt til å være DSN oppsatte connections. Det er plagsomt siden slike hosting-services koster vel mye.

Programmet har også en del huller og det genererer ikke samme struktur i kode som en god asp \"forfatter\" gjør. Derfor er det ikke alltid like lett å sette seg inn i  koden som blir generert. Dog oppretter jo programmet alltid koden likt og en kjenner etterhvert programmets metoder etterhvert.

Jeg har arbeidet med UltraDev nå i nesten en måned svært aktivt, gjerne seks-sju timer pr. dag. Jeg har klart å opprette et publiseringssystem for artikler, nyheter etc. Fått til å lage upload system nettbasert og utlegging av bilder etc. Dog har jeg brukt mye tid på å lære generell asp kode. For programmet gjør feil og lager ofte duplikater. Men jeg kan si en ting. At når man først kommer i gang med å bruke UltraDev så går det utrolig raskt å generere ASP sider som fungerer godt og som ikke minst er svært lette å gjøre endringer på i ettertid. Siden UltraDev holder like godt styr på kode med tanke på lenger etc. som Dreamweaver selv så er det ikke problemer å utføre feilsøking heller. Alikevel vil jeg anbefale å ta daglige sikkerhetskopier hvis du er ny når det kommer til ASP. ASP er nemlig følsomt for endringer og ikke alltid like lett å finne ut av, -synes jeg. Som begynte med asp for vel en måned siden.

Når det gjelder avansert bruk er UltraDev genialt. Det er helt utrolig hva du kan få til med programmet, en god databasestruktur og relativt god kjennskap til kode. Jeg har f.eks. klar å sy sammen et snitzforum (www.snitz.com) og et publiseringssystem for et ungdomshus som jeg snart vil lansere. Verktøyet har gjort det mulig for meg å raskt sette meg inn i ASP.

Det jeg synes er verst når det kommer til nye kodespråk er å komme i gang. UltraDev gjør nettopp det. Det setter deg i gang. Du blir pokker heller nødt til å bruke kode når du lager sider også, men du vil etterhvert lære å forstå de forskjellige aspektene programmer jobber ut i fra.

Forøvrig er progammet lett å bruke hvis du kan Dreamweaver 3 og Macromedias Extensions system er veldig bra. Det fungerer også til UltraDev. Dog burde de ha skilt av Dreamweaver extensions på extensions sidene sine slik at man kunne finne spesifike extensions til ultradev og ikke måtte se gjennom alle dreamweaver extensions.

Jeg kan, om du er ny med ASP og ønsker å jobbe raskt og effektivt og sammtidig lære noe, anbefale Macromedias Dreamweaver UltraDev. Det virker som et godt verktøy og fungerer utmerket når du får lært deg litt kode. Dessuten så har UltraDev en mye strørre brukergruppe en microsofts konkurrent visual interdev. Min anbefaling blir derfor: kjøp ultradev, det vil få deg til å lage bedre websider bare på grunn av at du blir såpass inspirert når du ser at du selv klare å lage gode web-applikasjoner så lett og oversiktlig.