Avatar billede pc-support Nybegynder
20. maj 2002 - 10:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

RAID melder Broken stripe.....

Hej !

Jeg 'kørte' med RAID 0 (striped) over 4 diske på hver 20 GB. Så jeg i alt havde 80GB som et drev. Bundkortet er et Abit BX133RAID. OS er Win2K. Det hele har kørt perfekt i flere måneder indtil for nylig. Her meldte RAID controlleren pludselig at den ene disk var 'removed'. Jeg pillede diskene ud en efter en og tjekke kabler og strøm. Da jeg satte det hele i kørte det igen. Men da jeg dagen efter tændte pc'en igen, skrev den at der var en broken stripe på den secondary controller. Så kan manslet ikke gøre noget for at den kan genoprette en stripe..en utility eller lign..?!?!
Den kan jo godt navngive diskene så det kan jo dårligt være fordi en af dem er stået af......

Er der nogle muligheder eller har jeg bare mistet 80 GB data ?

/Kristian
Avatar billede makse Nybegynder
20. maj 2002 - 10:54 #1
Uha, det lyder ikke så godt. Har du prøvet med nogle andre IDE kabler?
Læs evt. også http://www.eksperten.dk/spm/74096
Avatar billede pc-support Nybegynder
20. maj 2002 - 11:07 #2
Jeg har prøvet med andre kabler.......
Mit problem er jo at data er spredt ud over de 4 diske...så jeg sgu ikke om de der programmer kan bruges. Men jeg har fundet nogle utillities på Abit's hjemmeside......prøver lige dem.....shit mand....;)
Avatar billede scb Praktikant
20. maj 2002 - 14:15 #3
Hvis man ikke kan tåle at miste data, skal man ALDRIG kører Raid 0.
Du kan ikke retabler dine data, da du mangler 1/4 af dem, du skal have den defekte disk til at virke, hvis det skal lykkedes.
Med 4 diske i Raid 0 er sansynligheden for nedbrud væsentlig større end kun med en disk.
-SCB
Avatar billede pentium4 Juniormester
20. maj 2002 - 14:51 #4
Følger lige med...
Avatar billede pentium4 Juniormester
31. maj 2002 - 18:41 #5
Hvad med en tilbagemelding???
Avatar billede pc-support Nybegynder
01. juni 2002 - 22:47 #6
Hejsa !
Som jeg skrev tidligere kunne den kan jo godt navngive diskene så det kan jo dårligt være fordi en af dem er stået af......Det er en af dem heller ikke. De virker alle fint. Jeg brugte nogle af de links, som var i det spgm. makse henviser til. Faktisk fik jeg en ide udfra linkene, men ikke et endeligt svar. Men jeg vil godt give dig makse nogle point, hvis du svarer!!

Jeg gjorde det at jeg tilsidst bare gik ind i RAID-BIOS og slettede RAID 0 og herefter oprettede jeg RAID 0 i nøjagtig samme rækkefølge og da windows var startet op, lå alle data fint og nydeligt og vigtigt 100% tilgængelige ;o) Det var åbenbart bare et 'indeks' eller lign. der var ødelagt ...

scb > Jeg kender godt de forskellige RAID typer, men jeg skrev jo også at det dårligt kunne passe at en af diskene var stået af !

pentium4 > Sorry...jeg har været lidt slow ;o)
Avatar billede pentium4 Juniormester
16. juli 2002 - 15:18 #7
Er man gået i dvale eller hvad???  Husk at lukke og slukke...
Avatar billede pc-support Nybegynder
18. juli 2002 - 17:32 #8
!