Avatar billede gittaturningback Nybegynder
19. maj 2002 - 23:41 Der er 14 kommentarer

Fejl med brænding?

Jeg har prøvet at brænde med 90 min cd'er rigtig mange gange, og har fået samme fejl hver eneste gang i Nero Burner..

http://home.no/viastar/fejl.jpg

Hvad kan det være?..

Min brænder hedder NEC 7800A...

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede mutella Nybegynder
19. maj 2002 - 23:42 #1
Hmm! en 4.0.4 fejl ? I et brænderprogram!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. maj 2002 - 23:44 #2
når du skal brænde så under ISO fanen, vælg ISO Level 2 og under format MODE 2 /XA
Avatar billede toocool Nybegynder
19. maj 2002 - 23:44 #3
Har du prøvet at opdatere Nero til den nyeste?

90 min. skiver er jo ikke helt almindelige, måske din brænder ikke kan køre i de sidste spor?
Avatar billede gittaturningback Nybegynder
19. maj 2002 - 23:45 #4
Nej den skriver Invalid field in command?..
Hvad betyder det??
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
19. maj 2002 - 23:47 #5
Kommer fejlen kun når det er 90 min cd'er eller kommer den også med almindelige 80 min?

Prøv evt. at sætte brænde hastigheden ned til under 10x, Hvis det virker der, kan du prøve at sætte den en tand op for hver gang.

- Rasmus!
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
19. maj 2002 - 23:49 #6
http://www.ahead.de/en/helptool/146.htm  <-- Kig på et af de nederste topics
Avatar billede gittaturningback Nybegynder
19. maj 2002 - 23:59 #7
Og det kan ikke være i slutningen af cd'en...
Men hvis jeg går ind i Nero og kigger på Cd-medie...
Så viser den kun den tomme 90 min cd som en 90 mb og 10 minutter..

Og hvis i kigger på de her 3 billeder, så kan man se at det måske vil passe med at den har brændt de første 10 minutter på cd'en..
Tar jeg fejl?...

http://home.no/viastar/fejl1.jpg
http://home.no/viastar/fejl2.jpg
http://home.no/viastar/fejl3.jpg
Avatar billede flowerdead Nybegynder
20. maj 2002 - 00:40 #8
Min brænder ser også 90 min CDer som 10 min - så kigger lige med.
Avatar billede gathond Nybegynder
20. maj 2002 - 09:37 #9
En jeg kender havde samme problem, og han fik det løst ved at opgradere Nero til den nyeste version, noget kunne se ud til at det er programmet der ikke vil acceptere at den får besked på at skrive i de yderste spor på en 90 min cd
Avatar billede gittaturningback Nybegynder
20. maj 2002 - 17:00 #10
Nej det tror jeg ikke...
Jeg tror måske at det er min Brænder?...
Men jeg har prøvet at Updatere min Firmware...
Men den kommer op med en fejl, når jeg prøver det?....
Siger at den allerede ER opdateret?...
Hmmm...

Ikke andre bud?...
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
20. maj 2002 - 21:53 #11
Kunne du ikke bruge det jeg skrev til dig før?:

This error message appears while burning, if the MCN/ISRC information to be written is faulty. Some CD-ROM drives and the odd CD Writer (e.g.: Yamaha 100/102, Yamaha 200/400/401 until firmware 1.0i, Yamaha 4001/4260/2260/4261 until firmware 1.0d) read this information incorrectly. Please deactivate the option MCN/ISRC and start a new attempt at reading or burning.
The error message can appear if energy saving measures or Powersaving routines are activated, e.g. Powerdown of the monitor. In particular if the error message always appears after for example 15 minutes. Please deactivate all such routines.
If the Nero version being used is 4.0.0.6 or if it is an older version and the error message occurs as soon as a Mixed Mode CD (with mode 1 track) is written (with activated Raw mode while reading) and the burner is a Philips CDD3610/HP7100 or a compatible device , then you should update to the Nero newest version.
Display of the error while trying to write a mode 2 track with a HP 8100, HP 8110, Sony CRX100E, Sony CRX110E, Sony CRX510E, Sony ROX5004 . This problem has been solved as of Nero 4.0.0.9.
The error message can occur if you try to continue with a Multisession CD which was started with Easy CD.
This error message appears if an attempt is made to burn with a Mitsumi 2801. If the board has a 440BX chip set, then the busmaster drivers should be replaced by newer ones.
Up to Windows 95 OSR2: Download the newest busmaster drivers in
http://developer.intel.com/design/chipsets/drivers/busmastr/index.htm

For Windows NT: Install the busmaster drivers enclosed with the board.
The problem may not only occur with boards with 440BX chip sets but also with other chip sets by Intel:

Pentium chip sets: 430FX (PIIX), 430VX (PIIX3), 430HX (PIIX3), 430TX (PIIX4)

Pentium II chip sets: 440FX (PIIX3), 440LX (PIIX4/4E), 440EX (PIIX4E), 440BX (PIIX4/4E), 440GX (PIIX4E)

If you copy an audio CD with a Yamaha 100/102, the option read ISRC is activated and the CD has been read in with the Yamaha 100/102. The error message now appears if an attempt is made to burn the CD including the faulty ISRC information. Please deactivate the option MCN/ISRC.
If you newly create a Video CD and you use Nero 4.0.5.0 and one of the following types of CD Writer: HP 7500, HP 8100, HP 8110, HP 8200, HP 8210, Sony CRX100E, Sony CRX110E, Sony CRX120E, Sony CRX120EX-RP, Sony CRX510E, Sony ROX5004, then please download a more up-to-date Nero version from our WebSite.
The CD Writer HP 7500, HP 8100, HP 8110, HP 8200, HP 8210, Sony CRX100E, Sony CRX110E, Sony CRX120E, Sony CRX120EX-RP, Sony CRX510E, Sony ROX5004 displays the error message if it has a problem writing on the CD-R/RW. In this case please use another CD-R/RW. Please also refer to problematic CD-R/RW.
The error can occur (e.g.: after measuring the speed but before starting the simulation or the burning process) if the cables are not plugged in correctly. Please check the cabling.
The error can occur if a buffer underrun has occurred. Please check if there is a program active somewhere. See Buffer Underrun.
Please check if the computer is connected to a DHCP server. The error message can appear if the automatic allocation of a TCP/IP address is activated via the DHCP server and then as soon as the IP address is renewed.
Please make sure that you do not load any DOS drivers in AUTOEXEC.BAT or CONFIG.SYS. The error is sometimes caused by memory managers.

Kilde:
http://www.ahead.de/en/helptool/540.htm#o540
Avatar billede nilsen Nybegynder
20. maj 2002 - 23:11 #12
ga
Har hatt samme problem, ble anbefalt å gå inn i enhedshåndteringen, cd rom, innstillinger, krysse av for dma, dette var imidlertid iorden, så jeg gjorde omvendt, fjernet hakket i dma, hvoretter brænderen fungerte perfekt.
Nilsen
Avatar billede tormork Nybegynder
21. maj 2002 - 04:48 #13
nilsen > Hvis du skifter til pio vil du gå ned i hastighed, det er måske bedre at prøve at brænde med lavere hastighed.
Avatar billede nilsen Nybegynder
21. maj 2002 - 06:43 #14
gd
Vel, måske, jeg forsøkte imidlertid også gå ned i hastighed, men intet fungerte før jeg foretok ovennevnte lille forandring.
mvh
N.