Avatar billede tusa Nybegynder
21. juli 2000 - 12:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Photoshop 5.5 går i stå!

Mit photoshop 5.5 har et alvorligt problem, det går i stå og så kan man bare ikke gøre noget på hele computeren, den låser simpelthen, den eneste løsning er at restarte computeren. Findes der en løsning på dette problem??
Avatar billede skott Nybegynder
21. juli 2000 - 12:44 #1
Formater din HD ... og installer hele skidtet igen ... er detsværre mange gange løsningen på sådanne problemer....
Avatar billede Jman Praktikant
21. juli 2000 - 12:46 #2
Er det på Mac eller PC?
Hvornår går den i stå (hvad gør du)?

Har du evt en sktra enhed hvor du kan definere en second scratchdisk?
Avatar billede theartist Nybegynder
21. juli 2000 - 12:47 #3
Det er fordi photoshop har opbrugt alle dine ram, så har den det med at crashe - gå i \"file/preferences/plug-ins & ...\" og sæt photoshop til at må bruge op til ca. 85-90% af din ram og sæt en scratchdisk til på (hvis du har en) f.eks. et d-drev, så går det som regel meget bedre, men ellers så er PS en rigtig killer, men det hjælper at give den nogle flere resourcer

--:TheArtist:--
Avatar billede theartist Nybegynder
21. juli 2000 - 12:49 #4
du trykker next for at tildele PS flere ram...
Avatar billede roeddik Nybegynder
21. juli 2000 - 13:02 #5
Du kan evt. også gå ind i preferences under image cache og sætte cache levels ned til 1 eller 2, denne funktion sjæler virkelig ram og disk plads.
Avatar billede tusa Nybegynder
24. august 2000 - 20:59 #6
Ingen af jer får nogen point, for det virkede ikke nogen af delene, derimod så virkede det lige pludselig, jeg aner ikke hvorfor??
Avatar billede abelsen Nybegynder
30. august 2000 - 09:45 #7
2 ting der forbedrer fotobobs stabilitet:
Slet alle gamle *.tmp filer i c:\\windows\\temp (dem der er i brug kan du ikke slette så der er ingen risiko ved dette) Hvergang Fotobob crasher efterlader den en stribe tmp-filer som af en eller anden grund gør programmet endnu mere ustabilt.
Arbejd altid med grafikkortet i 24 bit farver (evnt 32). Fotobob kan ikke li den palettekonvertering der følger med 16 bit eller lavere farvedybde.
Jeg har ikke dårlige efaringer med stabiliteten i forbindelse med for lidt RAM, det går bare frygteligt langsomt, men som TheArtist skriver - vær opmærksom på hvor din scratch-disk ligger, det skal helst være et forholdsvis ufragmenteret drev.
Avatar billede Jman Praktikant
10. januar 2005 - 19:33 #8
Måske det er lukketid for dette spørgsmål ?!
Avatar billede tusa Nybegynder
18. august 2010 - 23:16 #9
Jo!