Avatar billede mr-bob Nybegynder
19. maj 2002 - 19:52 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

server til netværk?

jeg skal som jeg også har skrevet før (ref, http://www.eksperten.dk/spm/211913) have nye computere og fandt i spørgsmålet ud af at mine "client"-computere skal se nogenlunde således ud;

Pentium 4 northwood 1.8GHz In-a-Box
MS-845 Ultra-AR (MS-6398) ATX
veritech 512 MB DDR
DiamondMax Plus D740X 60GB Fluid
DFE-530TX Retail 10/100Mbit
Aashima MidiTower WTY400 ATX
Logitech Deluxe Access tastatur
Palit Microsystems Daytona SiS305

nu mangler jeg så en server: den primære ting serveren skal lave er at den skal køre navision.
de krav den skal opfylde er først og fremmest at den ikke skal gå ned (ved godt det lyder lidt helligt at sige det), altså den skal være pålidlig.

hvad ville i vælge,,, kom med jeres bud.

med venlig hilsen Mr bob
Avatar billede mr-bob Nybegynder
19. maj 2002 - 20:49 #1
anybody? jeg kan selvfølgelig også bare tage de 115 point tilbage! tænkte bare der måske var lidt hjælp at hente!

Bob
Avatar billede canobus Nybegynder
19. maj 2002 - 22:03 #2
Geninstallere windows på ny eller prøv først at installere autlook exprss
Avatar billede mr-bob Nybegynder
19. maj 2002 - 22:07 #3
Hmm! kreativt bud! ;-)
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
20. maj 2002 - 01:07 #4
P3 på et intel chipset...

Hvis du vil arbejde med store filer i navision, så skal du prioritere en kombination af hurtig harddisk og CPU.

Forslag:
Diamondmax harddiske
overvej ECC RAM...
Avatar billede mr-bob Nybegynder
20. maj 2002 - 01:15 #5
aaa 2500> tak for dit indlæg!
er det i orden hvis jeg koger mine point ned, så du får 40 (for ulejligheden), jeg var nemlig i gang med at lukke da jeg fik en mail om at du havde skrevet!!!! syntes ikke rigtig at det var noget seriøst der kom ud af det!!!!!

Mr bob
Avatar billede gittaturningback Nybegynder
20. maj 2002 - 02:15 #6
Hvad er Navision?
Avatar billede gathond Nybegynder
20. maj 2002 - 09:53 #7
hvis du vil være sikker på at serveren ikke går ned, kunne det måske være en ide at købe den færdigt samlet hos IBM, Dell, HP. idet du så er ude over problemet med måske at få købt nogen løsdele der ikke passer 100% sammen.
Avatar billede mr-bob Nybegynder
20. maj 2002 - 10:39 #8
gathond> det var også nogenlunde den konklusion jeg selv kom frem til i går aftes! det er nok det bedste at spændere lidt flere penge på en pc fra et af de tre mærker du refererer til, og så få et produkt, DER VIRKER 100%!
Avatar billede mr-bob Nybegynder
20. maj 2002 - 10:40 #9
navision er et "regnskabs program"! prøv at gå ind på www.navision.dk og få mere information!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
20. maj 2002 - 11:13 #10
canobus, Hvis du ikke kender til problemet, bedes du lade være med at kommentere eller svare på spørgsmålet. Indlæg som det du lagde her, samt i flere andre spørgsmål, er kun til gene for Ekspertens brugere.

Efterlever du ikke dette, vil din bruger blive udelukket fra Eksperten

NanoQ/coadmin
Avatar billede mr-bob Nybegynder
20. maj 2002 - 19:43 #11
ved i hvad, jeg lukker! i får bare point'sne (er i det gavmilde hjørne)

Mr bob