Avatar billede sjensen Nybegynder
21. juli 2000 - 11:39 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

ADMIN, et par mindre problemer

Hej Admin, lige et par spm:

1. Når jeg går ind på eksperten direkte fra en modtaget mail, benyttes min kage til at logge mig på og alt er fint. Men hvis jeg klikker på \"nyeste spm.\" får jeg oversigten frem men med besked om at jeg ikke er logget ind !! Samtidig kan jeg så ikke vælge indstillinger bl.a. !

2. Indstillinger: Jeg hører til en af dem der normalt har oversigten over de spm. jeg har svaret på / kommenteret fremme en stor del af tiden. I den gamle version var det en lang liste med seneste spm. øverst. I den nye ligger de i alfabetisk order (??) og der er ingen indikation af hvorvidt de er besvaret/afvist/accepteret. Er det rigtigt eller er det mig der har set forkert ?
Avatar billede altinet Nybegynder
21. juli 2000 - 12:12 #1
Hejsa!

Ad. 1: Jeg har også problemer med at forblive logget ind, når jeg klikker mig ind via links i mail.

Nyt: samtidig husker eksperten ikke mine data, selvom jeg har valgt \"log automatisk ind\"

:-) Lars Paulsen
Avatar billede admin Novice
21. juli 2000 - 12:59 #2
1: Så har i vel auto-login sat til? Den logger jer kun ind på sider, hvor i skal være logget ind, men jeg kan da godt se en idé i at man forbliver logget ind.

2: Hvilken liste benytter du? Disse lister vil vi arbejde på
Avatar billede sjensen Nybegynder
21. juli 2000 - 13:07 #3
admin,

ad1: Vil det sige at man efterfølgende skal vælge Logind fra hovedsiden hvis man vi se andet end det spm. man kom ind på fra den modtagne mail ?

ad2: Jeg bruger den I her i den nye ekspert kalder \"Spørgsmål du abonnerer på\"
Den består nu kun af en checkboks, og spørgsmålets overskrift, i alfabetisk orden. Ingen indikation af om spm. er besvaret/afvist/accepteret o.s.v. Når man som jeg har svaret på / kommenteret +100 spm. der ikke er afsluttet, var det rart at kunne se hvilke der var accepteret og så slette dem fra listen.
Det er ikke muligt i den nye version.
Avatar billede sjensen Nybegynder
21. juli 2000 - 13:09 #4
Gej glemte lige ad2: Det var også praktisk at det var de seneste spm. der stod øverst. Dem der var størst mulighed for at der stadig er aktivitet på. Efterhånden som listen med uafsluttede spm. blev længere og længere vidste man jo at borte havde taget spørgeren og at chancen for at få afsluttet spm. blev mindre og mindre.

Avatar billede admin Novice
21. juli 2000 - 13:28 #5
1: Nej vi skal have rettet det så man kan blive logget ind automatisk.

2: Kan du ikke bruge \"Spørgsmål besvaret af dig\" ?
Avatar billede sjensen Nybegynder
22. juli 2000 - 07:41 #6
admin:

2: Nej, det er jo de afsluttede spm. D.v.s. dem hvor mit svar er blevet accepteret.

Det jeg bruger er listen over de spm. jeg (og andre) har svaret på og som står som \"besvaret\" indtil spørgeren accepterer et svar. Via denne liste følger jeg med i de spm. jeg er aktiv i.

På denne måde er det væsentligt lettere at følge udviklingen i de 3-4-5 seneste spm. man har svaret på eller kommenteret. Efterhånden som der kommer nye spm. forsvinder de jo fra siden med nyeste spm (til side 2, 3 o.s.v.) og dermed mister man overblikket, plus at det tager tid at finde dem igen.

Problemet ligger selvfølgeligt i at jeg dels svarer på / kommenterer en masse spm. men i særdeleshed at mange spørgere ikke afslutter spm. På den måde får jeg hurtigt en liste med 50-10-150 spm. jeg er med i men som ikke er afsluttet, og når de står i alfabetisk orden (uden angivelse af om der er accepteret eller ej) kan man ikke længere følge hvilke der er accepteret (og derfor skal fjernes).

Hvis jeg kun svarede på nogle få, og spørgere ellers afsluttede spm. var det selvfølgeligt ikke noget problem, men nå man som jeg har mange (og jeg har endda allerede fjernes +150 uafsluttede spm fra listen fordi jeg regner med at spørgeren er død) så er det ikke så smart.

Jeg håber du kan følge hvad jeg mener !
Avatar billede sjensen Nybegynder
22. juli 2000 - 07:43 #7
Ups: 50-10-150 slutte selvfølgeligt være 50-100-150, d.v.s. fra 50 til 150 uafsluttede spm.
Avatar billede sjensen Nybegynder
22. juli 2000 - 07:43 #8
Stavebørger igen !! slutte = skulle
Avatar billede admin Novice
24. juli 2000 - 16:12 #9
jeg kigger på det, når jeg når så langt :)
Avatar billede sjensen Nybegynder
24. juli 2000 - 16:19 #10
tak,

og jeg ved godt du har travlt, så når jeg (og jeg gætter på det gælder andre også) så er det ikke for at presse yderligere, blot for at fortælle hvad vi oplever, hvilke behov vi har, og hvad der efter vores opfattelse ikke virker som forventet, således at du (I) kan få et så omfattende materiale at arbejde med og måske dermed lettere finde fejl/forbedre funktioner svarende til brugernes ønsker !!

Det lyder fint ikke ? Men sådan er det jo !
Avatar billede admin Novice
24. juli 2000 - 23:24 #11
punkt 1 skulle være klaret !?

så mangler vi punkt 2...
Avatar billede sjensen Nybegynder
25. juli 2000 - 09:25 #12
Admin, BINGO ! Punkt 1 klaret :o)
Avatar billede !asp Nybegynder
25. juli 2000 - 14:48 #13
Så er punkt 2 der:

Du kan under dine indstillinger bestemme \"Hvor mange linier skal der være i hver spørgsmålsliste\"

Desuden kan du i spørgsmålslisten, ved at klikke på @, sortere efter svar status.

Hjalp det?
Avatar billede sjensen Nybegynder
25. juli 2000 - 15:10 #14
Ja, det hjalp rigtigt meget !! Alletiders.

Men.. Æhemm, ikke for at være krævende:

Antal linier i spørgsmållisterne gælder ikke for listen \"Spørgsmål du abonnerer på\". Hvorfor egentligt ikke ? og

Kunne man evt. hhv. tilføje statusflaget til denne liste, og sætte sorteringen efter tid (med yngste først) som default ?

Lad mig med det samme sige at jeg er mægtigt godt tilfreds med de nye muligheder der nu er, det hjælper virkeligt med overblikket, så de 2 ovenstående spm. er kun ønsker hvis I på et tidspunkt skulle stille jer selv spørgsmålet \"Hmm, Gud ved hvad vi nu skal lave ?\"
Avatar billede admin Novice
25. juli 2000 - 15:24 #15
Fint. \"Spørgsmål du abonnerer på\" skal gøres bedre, men der er andre ting vi vil kigge på nu.  :)