Avatar billede langhoff Nybegynder
19. maj 2002 - 17:52 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP MIG

Hejsa...
Jeg har sidder og udformet et logo i photshop og vil gerne have at jeg kan forstørre og formindske billede, uden der kommer slør eller andet. Er der ikke noget med at man skal gemme det i EPS med noget cmyk ? Er der en der kan forklare mig hvordan ?

Tak skal i have
Avatar billede langhoff Nybegynder
19. maj 2002 - 17:53 #1
sidder-siddet
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
19. maj 2002 - 17:54 #2
nej du skal gå op i image --> image size og der kan du ændre det,
Avatar billede hjml Nybegynder
19. maj 2002 - 17:54 #3
Eehmm meget bekendt kan du ikke gøre det, da det jo er et pixel program :o)...så skulle du i stedet for lave det i illustrator eller indesign :o)...hvis du gerne vil lave det større :o)...

/hjml
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
19. maj 2002 - 17:54 #4
man skal ikke gemme det her
Avatar billede hjml Nybegynder
19. maj 2002 - 17:55 #5
chokobear.dk> ja prøve lige og læs hvad han skrive :o)...: "vil gerne have at jeg kan forstørre og formindske billede, uden der kommer slør eller andet"

Hvis han gør det kommer der slør på :o)
Avatar billede langhoff Nybegynder
19. maj 2002 - 17:56 #6
Øh...Det er fordi jeg har set at f.eks ARLA har lavet deres logo sådan at når du åbner det i photoshop så kan du selv bestemme størrelsen ?
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
19. maj 2002 - 17:56 #7
hjml --> det kommer der sku da heller ikke ved det der
Avatar billede hjml Nybegynder
19. maj 2002 - 17:58 #8
langhoff> Eehmm så vil jeg dog tror at de har lavet det i indesign eller illustrator da det er beregnet da det er beregnet til mere prof bruge af logo osv...altså ikke net logo :o)
Avatar billede hjml Nybegynder
19. maj 2002 - 18:00 #9
chokobear.dk> Nu må du da stoppe...hvis han har en logo/banner som har mål : 468*60 og laver det om til : 600*100 så 100 på at der kommer slør på....arbejder til dagligt med photoshop :o)...eller mere eller mindre de fleste adobe programmer :o)
Avatar billede langhoff Nybegynder
19. maj 2002 - 18:09 #10
2 sek jeg smider lige noget om i kan se
Avatar billede langhoff Nybegynder
19. maj 2002 - 18:18 #11
Okay...prøv at hente den her og importere den til Photoshop http://www.zula.dk/Arla_maelk_cmyk.ps

Det er på den måde jeg vil have lavet det, hvor man selv bestemmer størrelsen - uden slør
Avatar billede hjml Nybegynder
19. maj 2002 - 18:20 #12
.ps ?...har godt nok aldrig hørt om en fil format som hedder .ps ? :p
Avatar billede langhoff Nybegynder
19. maj 2002 - 18:20 #13
Jamen det hedder den oprindelig fil altså
Avatar billede hjml Nybegynder
19. maj 2002 - 18:24 #14
eehmm ja..men hvad kan jeg bruge det til ?...:oP...
Avatar billede langhoff Nybegynder
19. maj 2002 - 18:25 #15
Det ved jeg ikke, men du behøves ikke og spille smart
Avatar billede hjml Nybegynder
19. maj 2002 - 18:26 #16
Eehmm sorry fordi jeg ikke helt forstår hvad jeg skal bruge den fil til ? ...toede du vil sende din fil ?..så jeg kunne hjælpe dig ?...jeg spiller ikke smart prøver da bare og hjælpe dig ?!...
Avatar billede langhoff Nybegynder
19. maj 2002 - 18:32 #17
Øh er det ikke muligt for dig at HENTE filen ned fra nettet nu når jeg har lagt det op på nettet ? Derefter importere det til Photshop for at se effekten ?
Avatar billede hjml Nybegynder
19. maj 2002 - 18:34 #18
Eehmm nu er jeg ikke helt med ...troede at du havde lavet en som du gerne vil ha at det skulle ha samme effekt som arla's ?...men så skal jeg så hente den du har lagt ud og finde ud af deres effekt ?...eller er det helt af vejen ?
Avatar billede langhoff Nybegynder
19. maj 2002 - 18:44 #19
Kan du ikke bare fortælle mig hvordan jeg gør, da der er nogle detaljer jeg mangler at få med ?
Avatar billede hjml Nybegynder
19. maj 2002 - 18:47 #20
eehmm jamen...ja...jeg kan lige se på billedet...så kan jeg prøve og hjælpe :o)...
Avatar billede langhoff Nybegynder
19. maj 2002 - 18:51 #21
Lad os nu bare sige det er http://www.zula.dk/test.psd
Avatar billede hjml Nybegynder
19. maj 2002 - 18:59 #22
Eeehmm..den der arla halløjsa...er der ikke nogen effekt ?...
Avatar billede langhoff Nybegynder
19. maj 2002 - 19:04 #23
effekt, hvad mener du ?
Avatar billede kolzie Nybegynder
19. maj 2002 - 23:31 #24
Hmmm nu ved jeg ikke hvordan det er i PS, men i PSP kan du først resize den - så bliver den sløret - men så bliver det bedre hvis du bruger blur, men den vil stadigvæk være lidt utydelig - men det må den måske ikke være?
Avatar billede prodic Mester
20. maj 2002 - 00:32 #25
Du kan udskrive en PS-fil(PostScript) ved at installere f.eks Acrobat Distiller, som kan udskrive til det format.
Du kan også udskrive en PS-fil ved at tilføje en PS-printer til din PC(den behøver ikke være der fysisk).

Et alternativ var at bruge "vektor"-effekterne i Photoshop(Version 6.0 og frem) når du laver din figur. Det sikrer dig en vis skalerbarhed, som du kender fra tekst af i Photoshop.
Avatar billede langhoff Nybegynder
20. maj 2002 - 11:31 #26
Der er igen der reeltset har svaret på mit spørgsmål endnu. I snakker om printer, resize med slølr og blur...Prøv at hente http://www.zula.dk/Arla_maelk_cmyk.ps
Det er på den måde jeg vil have mit logo fungerer, sådan at når man loader det kan man selv bestemme størrelsen ?
Avatar billede langhoff Nybegynder
20. maj 2002 - 18:44 #27
hmm
Avatar billede langhoff Nybegynder
20. maj 2002 - 18:44 #28