Avatar billede lrm Nybegynder
21. juli 2000 - 11:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Win ME kontra Win NT

Hej

Jeg bruger winNT på arbejde og er specielt glad for crtl+alt+delete hvor jeg så får en oversigt frem over hvilke programmer jeg har kørende og hvad de bruger af ressourcer samt fanen hvor der er CPU forbrug og RAM forbrug.

Disse ting er desværre ikke i Win 98 eller Win ME.

Sp... Findes der et program der kan gøre det samme ? eller er det måske i versionerne ? kan jeg bare ikke finde det.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
21. juli 2000 - 11:16 #1
her er et godt bud på et program der kan det du efterlyser *S* det er et shareware program der hedder BinaryWork CPU Controller (749 kb)
http://download.cnet.com/downloads/0-10102-100-1426664.html?tag=st.dl.10102_106_1.lst.td
Avatar billede kren Nybegynder
21. juli 2000 - 11:33 #2
Der findes også i win 98 et lille element der hedder, Systemovervågning. NAvnet gir sig næsten, hvasd den gør..  Du kan så sætte op til at se, næsten alt... eks. swapfil, og processor udnyttelse, osv.. det er dig selv der bestemmer hvad du finder interessant, så sætte du bare det op. det er meget nemt.
Du finder Systemovervågning ved at vælge kør, og skrive sysmon.
Finder den ikke programmet, er det fordi, du ikke har installeret det. Så skal du ind i kontrolpanel, fjern/tilføj programmer. og systemværktøjer.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
21. juli 2000 - 14:25 #3
Wintop.exe
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2000 - 15:16 #4
Kik på denne side, http://winfiles.cnet.com/apps/98/system-analyze.html

Der findes et program som hedder  Process Viewer 2000 freeware, som også kunne være set svar på det du søger. Det kan downloades fra:

ftp://ftp.uni-koeln.de/pc/win32/misc/pv2k.exe

Der er flere på Siden så kik engang.

BinaryWork CPU Controller er Shareware og koster USD ;o)
Avatar billede lrm Nybegynder
21. juli 2000 - 15:17 #5
Hvor kan jeg finde Wintop.exe ?
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2000 - 15:21 #6
Lidt hjælp til tigerdyr\'s svar, hvis det skulle være din løsning lrm http://newlife-win98.server101.com/wintop_info.htm

Ser heller ikke værst ud. Jeg vil tjekke programmet.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
21. juli 2000 - 20:38 #7
Jeps, MS KernelToys... (kunne ikke lige huske hvor jeg har det fra *G*, blot at det var et MS tool)