Avatar billede luckyloke Nybegynder
19. maj 2002 - 15:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ram/MB problem

Har et kæmpe prb.
skulle sætte en ny hd i for en ven, han havde selv pillet den gamle ud, inden jeg satte den nye i, satte jeg lige strøm til maskinen, men den ville kun starte cpu køler og strømforsyning,ingen strøm på Hd og cdrom+floppy, ell. skærmbillede, da jeg vidste alt sad som det skulle, spurgte jeg ham om han havde pillet ved noget andet i maskinen, han sagde at han også havde haft rammene ude.
Aha tænkte jeg måske er der prb med ram(256ddr), jeg hev rammene ud og satte dem i min egen, men nej det samme skete, jeg hev rammene ud og startede min egen maskine igen, fuck nu ville min egen ikke starte, samme prb.
strømforsyning kører, cpu køler kører, alle mine blæsere kører, men ikke Hd og cdrom+floppy.
det virker som om de ram har smadret et eller andet på mb/cpu eller???

min vens pc
1000 Athlon
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. maj 2002 - 15:51 #1
bipper den?

kunne tyde på at rammene er defekte
Avatar billede praetorian Nybegynder
19. maj 2002 - 15:54 #2
Eller at du/i har været for uforsigtige og "ristet" noget i jeres computere med statisk elektrisitet.
Avatar billede kedersen Nybegynder
19. maj 2002 - 15:57 #3
ramene
Avatar billede luckyloke Nybegynder
19. maj 2002 - 15:57 #4
kig næste indlæg
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. maj 2002 - 16:03 #5
luckyloke => du bedes lukke det ene spm!
det er imod eksperten regler at have 2 "nsæten" ene spm eller refere til andet spm!

lav et svar og luk det ene tak ;o)