Avatar billede egelund3 Nybegynder
19. maj 2002 - 15:25 Der er 22 kommentarer

dvd der ikke vil læse film!

helsa

Jeg har et problem med mit dvd-drev, det vil ikke læse en original dvd-skive, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det.

sandberg hollywood dvd-kit
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
19. maj 2002 - 15:26 #1
Du er sikker på at regions koden på dvd'en svare til den som dvd afspilleren er sat til??

Hvilken fejl kommer den med!
Avatar billede miljoeken Nybegynder
19. maj 2002 - 15:26 #2
er den kodefri?
og hvilken region er filmen?
Avatar billede spectual Nybegynder
19. maj 2002 - 15:28 #3
hvor gammelt er drevet? har det virker før?
Avatar billede spectual Nybegynder
19. maj 2002 - 15:28 #4
*virket
Avatar billede egelund3 Nybegynder
19. maj 2002 - 15:35 #5
Windows kan ikke genkende formatet

Filmen er region 2 og drevet er indstillet til region 2

drevet er 2 år gammelt og har virket på en anden maskine
jeg kører windows xp
Avatar billede spectual Nybegynder
19. maj 2002 - 15:37 #6
Hvilket program bruger du til at afspille med?
Avatar billede egelund3 Nybegynder
19. maj 2002 - 15:40 #7
Når jeg sætter en dvd-skive i drevet, starter den med at finde ud af at det er en dvd-skive, så læser den lidt og finder derefter ud af at det ikke er en dvd-skive.
Avatar billede egelund3 Nybegynder
19. maj 2002 - 15:40 #8
jeg bruger dvd-station
Avatar billede egelund3 Nybegynder
19. maj 2002 - 15:42 #9
Jeg har også powerdvd installeret
Avatar billede spectual Nybegynder
19. maj 2002 - 15:43 #10
jeg ville nok prøve at åbne drevet, og rense linsen med noget isopropylalkohol. Jeg har også haft problemer med mit eget dvd drev, der nægtede at læse dvd skriver - efter at jeg havde renset den, virkede det upåklageligt.

Måske kan det hjælpe på dit problem.
Avatar billede egelund3 Nybegynder
19. maj 2002 - 15:47 #11
Drevet kan godt læse en almindelig cd-rom!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. maj 2002 - 15:49 #12
egelund3 => har du prøvet at Flashe firmwaren så den blev regions fri?
Avatar billede spectual Nybegynder
19. maj 2002 - 15:49 #13
ja, det kunne mit også. Men kravene til drevets evne til at læse er højere med dvd'er, fordi dvd'er er i flere lag og bitsene ligger tættere.
Avatar billede egelund3 Nybegynder
19. maj 2002 - 15:51 #14
Min windows siger bare at formatet ikke er gyldigt, og mit afspilningsprogram siger at der ikke er nogen cd i det pågældende drev
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. maj 2002 - 15:53 #15
egelund => har du prøvet at flashe Firmwaren på drevet?
Avatar billede martens Guru
19. maj 2002 - 15:56 #16
pudsigt... Jeg her også haft samme problem med mit DVD-drev, Det kunne også kun læse CD´er ikke DVD´er ( ugyldigt format...) Måske man skulle finde en vatpind og noget isopropylalkohol :o)
Avatar billede egelund3 Nybegynder
19. maj 2002 - 15:56 #17
Hvordan gør man det?
Avatar billede spectual Nybegynder
19. maj 2002 - 15:57 #18
det underlige er, at der intet er at se på linsen. men der må ha' været noget, siden det hjalp. men husk, at linsen er ret sart, så det skal ske med lidt forsigtighed
Avatar billede spectual Nybegynder
19. maj 2002 - 16:00 #19
1) finder firmware, der med 100% sikkerhed passer til drevet
2) finder flashprogram, som er beregnet til det drev.
3) laver en windows 98 start diskette, hvor ingen driver bliver hentet ind.
4) kører flashprogram med nye firmware, be'r til at det ikke ødelægger drevet
( 5) genstarter computeren, og konstaterer inde i windows at det virker )
eller
( 5) går ud og køber et nyt drev )
Avatar billede egelund3 Nybegynder
19. maj 2002 - 16:01 #20
Jeg kører med windows xp pro
Avatar billede spectual Nybegynder
19. maj 2002 - 16:01 #21
du kan finde firmware her:

http://www.digital-digest.com/dvd/downloads/firmware.html

- regn med at garantien ryger på dit drev
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. maj 2002 - 16:02 #22
egelund => jeg har været ude for samme problem, og det var pga en dårlige flashning af firmware, ikke andet for end at bytte drevet ;o)

Det kunne jo være at du havede gjort det samme ;o)