Avatar billede kosnes Nybegynder
19. maj 2002 - 00:33 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Java/ASP Chat (ServerPush) som skal kunne køre på et webhotel.

Hejza.

Jeg skal til at kode en chat, men mangler de basale og grundliggende funktioner.

Projektet skal være en Java/ASP chat og helst ServerPush sådan at chatten bliver opdateret temmeligt tit =)

Chatten skal kunne køres fra et webhotel, det vil sige uden brug af et server program, men evt. ved brug af en .js fil.

Jeg leder ikke efter design, leder efter en simpel kode til selve chatten og en client.

Håber nogen kan hjælpe...
Avatar billede keysersoze Guru
19. maj 2002 - 00:43 #1
du forvirrer mig med nogle af de ting du skriver - hvad præcist søger du? en chat som skal køre på en hjemmeside? en chat der skal køre i et eksternt program? hvad?

hvis det er til en hjemmeside, så kig engang på denne; http://www.netcoders.dk/sources.asp?mode=view_source&cat_id=0&id=1406&tech_id=1
Avatar billede kosnes Nybegynder
19. maj 2002 - 13:43 #2
Easychat er ok, og det er noget i stil med den jeg søger.. men jeg søger bare kun det basale kode og så helst noget der kører lidt bedre.. i stil med tenderlove.dk chat. Det eneste jeg søger er grundkoden og ikke noget fancy design eller funktioner - kun selve chat funktionen =)
Avatar billede keysersoze Guru
19. maj 2002 - 14:01 #3
på netcoders.dk og activeserverpages.dk er der forskellige både tutorials og færdige eksempler - måske kan du bruge noget af det?
Avatar billede kosnes Nybegynder
19. maj 2002 - 14:12 #4
Har kigget.. er ikke hvad jeg leder efter...desværre :-/
Avatar billede keysersoze Guru
19. maj 2002 - 14:18 #5
så ved jeg ikke hvad du leder efter? på i hvert fald én af disse sider findes en grundskabelon til en chat...
Avatar billede keysersoze Guru
19. maj 2002 - 14:56 #6
så forklar nærmere??
Avatar billede kosnes Nybegynder
19. maj 2002 - 15:57 #7
Okay...

Mangler en simpel klient som ikke siger klik hver gang den opdaterer, men som opdaterer uden at man kan se det...

Og så skal der jo kodes sådan at den kontakter en eller anden form for .js (javaservlet) fil som skal fungere som chattens server.. altså den der der gemmer linierne som bliver skrevet =)

Var det nemmere at forstå nu?
Avatar billede keysersoze Guru
19. maj 2002 - 16:05 #8
ok - hvis det primært er klikket du vil undgå, så kan jeg ikke henvise til en der kan dwonloades, men jeg kan henvise til http://www.interdate.dk/v3/ -> chat

på dene side kan du "låne" noget af koden som går at det ikke klikker - men funktionen ligger ned i den lille hvide firkant til højre

P.S. js er javascript - du har flere gange snakket om java og så'n
Avatar billede keysersoze Guru
19. maj 2002 - 16:07 #9
damn... stave-bent

på den side kan du "låne" noget af koden som gør at den ikke klikker - mener funktionen ligger ned i den lille hvide firkant til højre
Avatar billede kosnes Nybegynder
19. maj 2002 - 16:19 #10
okay... er godt klar over at js er javascript, men jeg er heller ikek helt klar over hvilket sprog selve "server-tekst-filen" skal være i... ved bare at selve systemet skal kodes i asp :-s

Og det link du smed... den klikker stadig og opdaterer som jeg ikke vil have den skal gøre! =)

Fik du set www.tenderlove.dk , chatten derpå? for det er sådan noget i den stil jeg søger =)
Avatar billede keysersoze Guru
19. maj 2002 - 16:23 #11
mit link klikker når du sender afsted - ikke når den opdaterer, og det var det klik du snakkede om... jeg har endnu aldrig set at man kan undgå et klik når man sender en form

nej - jeg har ikke set tenderlove... vil ikke oprette mig unødige steder, men hvis den ikke klikker, så er det da bare at se på koden dertil
Avatar billede kosnes Nybegynder
19. maj 2002 - 16:25 #12
hmm... hvis du har icq så er det måske lidt nemmere at forklare =)

mit nummer er 85322492 hvis du får lyst =)
Avatar billede kosnes Nybegynder
19. maj 2002 - 16:51 #13
hmm skod da..