Avatar billede goody-goody Nybegynder
18. maj 2002 - 22:26 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

phucked

hej - jeg har i win 2000 pro, under network, ændret fra "domain" til "workgroup" - før loggede jeg på et større netværk via internettet.

Problemet er, at når jeg nu starter min computer op, skal jeg skrive username og password. og når jeg skriver dette siger den: "der er fejl i bruger- eller domain navn".

jeg kan ikke ændre det tilbage fordi jeg jo ikke kan komme ind i windows - ahhh
Avatar billede rkhdk Nybegynder
18. maj 2002 - 22:29 #1
hvor du vælger domæne kan du ikke sætte den til din egen PC der?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
18. maj 2002 - 22:29 #2
logge på lokalt
Avatar billede rkhdk Nybegynder
18. maj 2002 - 22:40 #3
kan du det?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
18. maj 2002 - 22:57 #4
lidt respons ville være dejligt ;o)
Avatar billede goulduck Nybegynder
18. maj 2002 - 23:36 #5
Prøv med dette: http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/

Så kan du få password frem til din lokale administrator konto.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. maj 2002 - 11:18 #6
goody-goody => lidt respons TAK! ;o)
Avatar billede goulduck Nybegynder
19. maj 2002 - 11:26 #7
rkhdk> Hehe ... det kunne være at han lige skulle have lidt tid... spørgsmålet har jo ikke en gang været her i 24 timer.

Men det er det gode problem, at man skifter fra domæne til workgroup - og så kan man selvfølgelig ikke logge på som domæne brugeren mere. Og man har jo også glemt den administrator kode, som man lavede for flere måneder siden, da man bare logger på som domæne administrator, hvis man skal lave noget.
Avatar billede goody-goody Nybegynder
19. maj 2002 - 15:50 #8
undskyld ventetiden, men det link goulduck refererer til beskriver ganske godt mit problem - jeg kan slet ikke komme ind i windows og ændre tilbage til "domæne".

så vidt jeg ved har jeg kun en kode - nemlig den der logger på domænet.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. maj 2002 - 15:52 #9
har du ikke mulighed for at logge på lokalt, som administrator?
Avatar billede goody-goody Nybegynder
19. maj 2002 - 19:31 #10
hvordan det?, hvilken kode er der til det lokale netværk - når jeg starter windows op, bliver jeg bedt om kode til netværket, men den kan ikke logge på fordi jeg har skiftet til workgroup
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. maj 2002 - 19:48 #11
Avatar billede goulduck Nybegynder
19. maj 2002 - 20:27 #13
Brug det program jeg har skrevet højere oppe. Med det kan du komme ind og ændre den lokale administrator konto's password. Når du har ændret dette, kan du logge på som den lokale administrator, og så melde maskinen ind i domænet igen.
Avatar billede goody-goody Nybegynder
19. maj 2002 - 20:27 #14
Ville det være muligt at komme ind hvis jeg havde en lokal administratorkode?
Avatar billede tormork Nybegynder
20. maj 2002 - 20:16 #15
ja. Faktisk er har den lokale administrator ofte et tomt password, fordi mange glemmer/ikke ved at den eksisterer.
Avatar billede goody-goody Nybegynder
20. maj 2002 - 22:19 #16
Jeg har prøvet hjemme siden goulduck anbefalede http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/ og jeg har downloadet bootdisken, det er en zip-fil hvor der inden i, er en *.bin fil der fylder lige precis lidt for meget, til at være på en diskette (zip filen med bin filen kan godt). hvad skal jeg gøre?
Avatar billede goody-goody Nybegynder
20. maj 2002 - 22:32 #17
jeg har fundet et program (pkzip) der kan unzippe fra dos, hvis det kan hjælpe jer...