Avatar billede cybles Nybegynder
20. juli 2000 - 13:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Exchange server & web acces

Til en Exchange administrator

Jeg har en exchange server stående på vores netværk, nu vil jeg gerne lege lidt med web acces til denne service.

Hvordan kommer jeg igang, hvad skal jeg gøre ?

Giv mig en komplet beskrivelse, gerne link og du har scoret 250 stærke eksperten point.

på forhånd tak
Avatar billede bossy Nybegynder
20. juli 2000 - 14:54 #1
Du skal først installere optionpack 4.0 og så installere OWA (outlook webaccess) fra exchange server cd'en. Derefter skal det hele konfigureres.

http://www.microsoft.com/exchange/en/55/help/default.asp
En online hjælp fil. søg på outlook web access.

Det er også en go' ide at ha' installeret de nyeste SP til Exch.
Avatar billede schubert Nybegynder
21. juli 2000 - 13:24 #2
For at kunne bruge OWA (Outlook Web Access), kræves der at du har Installeret Internet Information Server 4,0, og skal vælges under \"Custom Installation\".

Efter OWA er installeret kan du fra alle computere der har internet adgang komme til at læse din Mail, se dine kontaktpersoner m.v. OWA er faktisk en Outlook programmeret i ASP og ligner til forveksling en rigtig Outlook ! For at komme i kontakt med OWA interfacet skal du starte din Browser (IE 3,02 >) og gå på \"Http://Servernavn/exchange\".
Avatar billede maagen Nybegynder
21. juli 2000 - 15:04 #3
Nu har du vel husket at installere Service Pack 3? Ellers får du det i hvert fald ikke til at virke (så vidt jeg er orienteret!)
Avatar billede hanno Nybegynder
22. juli 2000 - 15:19 #4
Husk at give brugerne \"Log on Localy\" rettighed

\\\\Hanno
Avatar billede wracher Nybegynder
25. juli 2000 - 11:10 #5
Lidt ekstra:
Juul & Stejle Multimedia har udviklet markedets første WAP gateway til Microsoft Exchange Server, fremgik det tirsdag af en pressemeddelelse. Hermed får alle med en WAP mobiltelefon i hånden mulighed for at læse og afsende emails og få adgang til f.eks. deres Outlook-kalender på kontoret, uanset hvor i verden de befinder sig.

Første fungerende version af Juul & Stejles Mobiltelefon-Outlook, som har fået navnet Field Office, kan allerede nu downloades gratis på Internettet.

Mvh ->Wracher  :O)
Avatar billede wracher Nybegynder
25. juli 2000 - 11:12 #6
Her kommer lige en link til ovenstående:
http://www.juul.stejle.dk/english/index.asp?page=/presse/fieldoffice/fieldoffice_eng.asp

Mvh -> (again) Wracher
Avatar billede maagen Nybegynder
05. september 2000 - 16:04 #7
Skal der ikke uddeles point????
Avatar billede snublefod Nybegynder
11. september 2000 - 16:44 #8
Er der bøger om Exchange server 5.5 på dansk?

Mvh -> Snublefod