Avatar billede steen_hansen Forsker
18. maj 2002 - 07:56 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Max størrelse på pagefile

Jeg plejer konsekvent at sætte swapfilen/pagefile til antal MB RAM * 2½. Nu har jeg imidlertid fået ny pc med 512 MB RAM. Er der ikke en øvre grænse for størrelsen på swapfilen/pagefile? Indtil videre har jeg ikke ændret på noget, pagefile er dynamisk og styres af Windows. Det kører jo meget fint, men jeg kunne godt tænke mig at vide, om der findes en øvre grænse.
Avatar billede riversen Nybegynder
18. maj 2002 - 08:03 #1
Grænsen afhænger af din hd's kapacitet...intet andet
Avatar billede steen_hansen Forsker
18. maj 2002 - 08:59 #2
Ok, den HDD, som Windows ligger på, er på 60 GB, så det burde vel ikke være noget problem :o)

Jeg MENER bare at have hørt, at der er en øvre grænse mht. Windows?
Avatar billede goulduck Nybegynder
18. maj 2002 - 10:06 #3
På mit arbejde, er der flere af de større serevere, som har pagefile på 2 GB.

Jeg ville i dit tilfælde bare sætte min swap til 512/1024 ... jeg synes nemlig ikke at det giver helt mening med RAM x 2½ .. :)
Avatar billede steen_hansen Forsker
18. maj 2002 - 10:17 #4
goulduck, gamle jas! :o)

Jo, jeg synes det giver mening at give pagefile samme størrelse, både min. og max, ens størrelse. Men mit ? var også mere fordi jeg er nysgerrig, ikke fordi jeg skal bruge det til noget nu.

Læg lige et svar.
Avatar billede goulduck Nybegynder
18. maj 2002 - 10:40 #5
Ja, jeg her endnu! :-)

Jeg har lige været et smut forbi arbejdet (selvfølgelig kun via min computer:) og chekket nogle af de værdier ud vi har til page file. En af vores kunde servere har faktisk 4GB pagefile ... men den har også næsten 2 GB RAM.
Avatar billede steen_hansen Forsker
18. maj 2002 - 10:45 #6
Nååå, kan du så selv se? 2-2½ gange hukommelsen :o)

Tak for hjælpen :o)

PS: Så du mit spørgsmål om winserv.exe? http://www.eksperten.dk/spm/208790. Håber du kan bidrage med et eller andet. Jeg opretter et nyt sprøgsmål, hvis du har noget konkret.
Avatar billede gasper Nybegynder
18. maj 2002 - 16:20 #7
Prøv og kig her:
http://www.svein.dk/Windows2000/Tips/page_file.asp
Han anbefaler 1½ * RAM
Avatar billede steen_hansen Forsker
18. maj 2002 - 16:49 #8
Det er rigtigt, at Svein anbefaler 1½ gange antal installeret MB RAM. Jeg vil (for at sikre mig rigelig plads) anbefale 2½ gange. Men sådan er vi så forskellige :o)