Avatar billede syller Nybegynder
18. maj 2002 - 05:53 Der er 10 kommentarer

Problemer med ram på bundkort ECS K7S5A

Jeg har en AMD XP1700+ med 256 mb ram, OS Win ME, vil nu sætte 512 mb ram mere i. Men det vil maskinen IKKE, den viser at der installert så og så mange ram og jeg kan osse komme ind i bios, MEN når ME starter kommer der blå skærm og maskinen genstarter hele tiden. Jeg har prøvet at skifte rundt på ramklodserne, maskinen køre fint med 512 klods alene, den køre osse fint med 256 klods alene, men de 2 sammen går det galt. kan nogle sige mig hvorfor??????????????
ps. De er begge pc2100 DDR Ram          Freddy
Avatar billede makse Nybegynder
18. maj 2002 - 07:02 #1
Avatar billede syller Nybegynder
18. maj 2002 - 09:28 #2
jeg Prøver det
ET LILLE PS: Når jeg starter maskinen viser den at der 255 mb ram instal. Skulle den ikke vise over 256 mb, det samme med 512 klodsen
Avatar billede peet-49 Novice
18. maj 2002 - 09:38 #3
ECS har normalt ingen problemer med ram, hverken i 164 eller 184 pins sokler. Der findes dog nogle ramtyper på markedet ikke alle chipset accepterer. Med ORG ram er der ingen problemer overhovedet. Har også kørt win98 se med over 700Mb uden problemer. Win Me er ikke lige min kop te; men enhver synes jo nok om sine egne grise!
Avatar billede syller Nybegynder
18. maj 2002 - 09:57 #4
De kan jo køre hver for sig, fatter det ikke, vil gerne ha WIN XP PRO Meeeeeeen den koster jo

Freddy
Avatar billede peet-49 Novice
18. maj 2002 - 10:02 #5
Prøv evt. at loade bios default.
Avatar billede bad24 Nybegynder
18. maj 2002 - 10:07 #6
er det DDR ram, og er du sikker på at din com kan klare det antal af ram ?
Måske skal du sætte eks. PC133 ned til PC100
Avatar billede syller Nybegynder
18. maj 2002 - 10:29 #7
Har prøvet default bios.
Bundkort kan klare op til 1 gb DDR ram
Køre lige nu med 512 og det går rigtig rigtig godt, det virker som om at det er WIN ME der ikke vil.
Avatar billede bad24 Nybegynder
18. maj 2002 - 10:34 #8
du kunne jo bare smide XP på den, det er sku' det jeg har været mest glad for.
Eller prøv at installere WinMe oven på. Det skulle der ikke ske noget ved. *Brug en start disk
Avatar billede syller Nybegynder
18. maj 2002 - 10:40 #9
Skal jo lige købe XP PRO først, Men jeg prøver sgu nok at gå tilbage til WIN98 SE
Avatar billede halifax Nybegynder
18. maj 2002 - 17:03 #10
Endnu en artikel om hukommelse som supplement til makse's svar:

Windows 98 & WinME Memory Management
http://66.39.115.252/a/memmgmt.htm