Avatar billede web-devloper Nybegynder
20. juli 2000 - 10:45 Der er 16 kommentarer og
4 løsninger

Webhotel.

Hvordan starter man et webhotel op. ?
Er der en der vil skrive hvad man skal bruge, hvad det kommer til at koste ca. osv.
Det skal køre med over 25 bruger.
Det skal være som www.abusiness.dk og www.scannet.dk og alle de ander.

Der skal være ASP PHP3/4 WAP CGI/PERL5 OSV.

Og hvordan det skal køre med domainer DK COM ORG NET og hvad de koster.

Avatar billede hojben Novice
20. juli 2000 - 11:03 #1
Er der en der vil skrive hvad man skal bruge, hvad det kommer til at koste ca. osv:
1 kraftig maskine med masser af ram, en halvstor HD, 3com Fast Ethernet.

software ; WinNT 4, warftp, sendmail

Der skal være ASP PHP3/4 WAP CGI/PERL5 OSV:
jaja skal bare installeres

hvordan det skal køre med domainer DK COM ORG NET og hvad de koster:
du vil kunne køre med ALLE TLD'er... .dk koster 150,- + moms alla andre TLD koster noget mere...
Avatar billede limemedia Nybegynder
20. juli 2000 - 11:04 #2
Drop ASP'en, lig Linux på og få en kanon performance.

Husk ordentlige forhold for serveren, en support organisation og 24/7 overvågning
Avatar billede hojben Novice
20. juli 2000 - 11:05 #3
glemte lige at hvis du selv skal reg. domæner, så skal du også have 2 dns'er. 1 primær og 1 sekundær. OG de må IKKE stå på samme net. og så skal du selvfølgelig registreres som registrant ved DK-Hostmaster.
Avatar billede web-devloper Nybegynder
20. juli 2000 - 11:11 #4
Ja ja bare brug Linux du kan du sige men ikke for en som mig som ikke har prøvet at sætte en Linux cd i sit cdrom drav.
Avatar billede web-devloper Nybegynder
20. juli 2000 - 11:11 #5
Det kan du sige.
Avatar billede altinet Nybegynder
20. juli 2000 - 11:15 #6
Hejsa!

Mon ikke det letteste (og billigste) vil være at få et såkaldt "serverhotel"? Altså egen server placeret hos en af de etablerede ISP'ere eller webhoteludbydere. Her har du fuld kontrol med serveren, men skal ikke selv ud at investere i hardware, får support og backup serveret på et sølvfad, og ikke mindst: adgang til et backbone der er meget større end det i praksis vil være muligt at få "hjemme i kælderen".
Nu er det jo svært at gætte præcis hvad dine ambitioner er, men mit bud er en investering i størrelsesordenen kr. 100.000,- til 200.000,- til opstart, og derefter udgifter/tid til leje af fastlinie, support, hardware vedligeholdelse, backup o.s.v., hvis du ønsker at starte HELT for dig selv.
Det er i hvertfald i den størrelsesorden jeg har erfaret fra en kollega der undersøgt mulighederne grundigt. han endte med at vælge serverhotel.
Prøv evt. at checke http://www.mint.dk der har en glimrende oversigt over ISP'ere og webhoteludbydere i DK.

Med venlig hilsen
Lars Paulsen
Avatar billede web-devloper Nybegynder
20. juli 2000 - 11:18 #7
Kigger lige på det Lars Paulsen
Avatar billede limemedia Nybegynder
20. juli 2000 - 11:22 #8
web-developer >> er selv ansvarlig for NT servere... Jeg har prøvet linux én gang og installationen mislykkedes ;( det ændrer dog ikke det fakta, at en Linux rykker for meget.
Avatar billede victor44 Nybegynder
20. juli 2000 - 11:40 #9
Linux servere er langt bedre dokumenteret mht. sikkerhed.
Hvis du skal hoste folk's domæner er sikkerhed en meget vigtig faktor.

PS : Jeg er ikke total LINUX nørd, jeg bruger også M$ for sjov ;-)
Avatar billede keysersoze Guru
20. juli 2000 - 13:33 #10
du kan kontakte nogle som scannet, NetSite m.m., og spørge om det kan lade sig gøre at leje sig ind på en server eller to.

inverstering: jo mere du inverstere jo bedre... du kan nøjes med næsten ingen ting, men det aller bedste ville være, hvis du fik kontor (evt hjemme) fik en 3 Mbit linie og 2-3 servere - desuden skal du sørge for ordentlig reklame - en let overskuelig hjemmeside m.m.
Avatar billede web-devloper Nybegynder
20. juli 2000 - 15:30 #11
keysersoze>>> Ja tak og hvad koster det så. ????
Avatar billede web-devloper Nybegynder
21. juli 2000 - 10:41 #12
Tak for en stor hjælp over Eksperten og ICQ.
Avatar billede web-devloper Nybegynder
21. juli 2000 - 10:48 #13
Hvorfor laver den nu det med de point.
I skulle have dem her men der gøre den ikke, som den skal.

hojben>>> 20
ljweb>>> 15
altinet>>> 15
keysersoze>>> 20
Avatar billede limemedia Nybegynder
21. juli 2000 - 10:55 #14
web-devloper >> et hurtigt regnestykke
20+15+15+20 = 70
du udbød 60 points.

Derfor måtte de jo foretage mindre kosmetiske ændringer i din pointfordeling ;D
Avatar billede web-devloper Nybegynder
21. juli 2000 - 11:12 #15
Ups der var en der skulle have 10 men kan ikke lige huske hvem.

Men jeg kan oprette et nyt spm. så kan i få jeres point.
Avatar billede altinet Nybegynder
21. juli 2000 - 12:03 #16
Hejsa!

Du behøver ikke gøre noget for min skyld!
:-)
Lars Paulsen
Avatar billede web-devloper Nybegynder
21. juli 2000 - 12:15 #17
Okay tak \"altinet\"

Men hvad med \"keysersoze\" han fik jo kun 2 point.

Venter og høre hvad han siger.
Avatar billede keysersoze Guru
21. juli 2000 - 13:25 #18
hvad skal jeg sige??? priser elelr hvad???
Avatar billede web-devloper Nybegynder
22. juli 2000 - 00:19 #19
Vil du have de point eller hvad ???
Avatar billede web-devloper Nybegynder
22. juli 2000 - 00:55 #20
keysersoze Point til dig.

http://194.255.24.70/spm/21396