Avatar billede jv Nybegynder
17. maj 2002 - 21:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

"Rip" effekt

Jeg vil gerne have en effekt på flere billeder, så der ud som det er revet ud af en avis el.lign.

Er der nogen her, der kender en plug-in/action, der kan klare den slags? Skal gerne virke i Photoshop 7.0, da det er den eneste jeg kan komme til at bruge.
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. maj 2002 - 21:10 #1
Jeg vil tro at du kan bruge denne her med lidt modifikationer

http://www.neofrog.com/tips/paper.html

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
17. maj 2002 - 21:12 #2
du har faktisk allerede filtret i din photoshop.....
Lav en kopi af det billede du skal bruge, og placer det nederst.
Smæk derefter det filter på det hedder : distort -> Ocien ripple.
Klask en firkant rundt om billedet, og vælg select inverse og tryk på detlete. Woila!
Avatar billede prodic Mester
17. maj 2002 - 21:13 #3
Umiddelbart kan det lade sig gøre såfremt dine billeder og effekten må være ens. Så kan du lave en action til formålet, men det skulle ikke undre mig at der findes et plug-in der kan det samme.
Præcist hvad sådan en ville hedde må jeg give fortabt overfor, bruger af princip ikke den slags ekstra "lir".
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
17. maj 2002 - 21:15 #4
ligger pladask for prodic - hans ord er gud i photoshop verdenen
Avatar billede jv Nybegynder
17. maj 2002 - 21:18 #5
Der er blot kanten på mit billede jeg vil have lavet om, men nu prøver jeg lige lidt med de nævnte løsninger.
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
17. maj 2002 - 21:21 #6
jv -> Også kanten jeg refarere til. Men prøv lidt
Avatar billede prodic Mester
17. maj 2002 - 21:25 #7
Brideonline.dk ->Tak for ordene. Har du prøvet din egen fremgangsmåde?, den virker umiddelbart "underlig". :)
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
17. maj 2002 - 21:40 #8
prodic min mester -> Jep har prøvet, men det kræver jo lidt funpudsning i kanterne....

Det er jo ikke hele billedet der skal markeres, kun ca. 30px fra kanten