Avatar billede w13 Novice
17. maj 2002 - 20:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Indsæt artikler

Hej, jeg ville bare høre, om nogen ved, hvordan man (så nemt som muligt) kan lave en boks hvor folk kan skrive en besked eller artikel, og derefter kan klikke på en knap, hvorefter det, de skrev, bliver "gemt" på siden, så alle kan se det fremover. Og hver gang nogen skriver noget nyt, kommer det til at stå øverst. (Det skal virke lidt ligesom en GæsteBog!)
Avatar billede keysersoze Guru
17. maj 2002 - 20:15 #1
hvis du har mulighed for asp eller php så er det klart det letteste... der findes ingen gode/lette muligheder ellers

for asp-løsninger kig på www.netcoders.dk og www.activeserverpages.dk
Avatar billede kerberos Nybegynder
18. maj 2002 - 15:52 #2
Det du leter etter er en helt ny form for webutvikling - server side scripting. Ved hjelp av språk som ASP, PHP eller Perl kan du lagre artiklene i en database, og hente dem ut igjen senere. Dette er et utrolig spennende tema, og du vil garantert trenge det når du begynner å lage seriøse websider.

Selv synes jeg PHP er det beste språket. Bruk det sammen med MySQL databaser. For å komme i gang kan du se på www.php.net , eller spørre på PHP forumet her.

Bare spør hvis du har flere spørsmål rundt dette...

Kerberos