Avatar billede kenzo19 Nybegynder
17. maj 2002 - 11:00 Der er 22 kommentarer

Problemer!!!!!!!!!!!!!

Hejsa. jeg har lige købt win2000 og efter installationen vil jeg jo gerne ligge diverse programmer ind. men men men.....selve installationen af programmerne fungerer fint men når jeg så har kørt programmerne i ca.10 min. så fryser computeren eller genstarter......Hvad er galt og hvordan kan jeg rette det???
Avatar billede s.b.a Nybegynder
17. maj 2002 - 11:02 #1
Har du opdateret Fra windows 9x/ME til Windows 2000 ???
Avatar billede kenzo19 Nybegynder
17. maj 2002 - 11:02 #2
Nej. det er en hel ren installation
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. maj 2002 - 11:03 #3
Hvis du har VIA chipsæt, så skal du installere 4 in 1 driveren:

http://www.viaarena.com/?PageID=2
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. maj 2002 - 11:03 #4
(meget sigende overskrift! :)
Avatar billede s.b.a Nybegynder
17. maj 2002 - 11:03 #5
Hmm..Kom lige med lidt indo om den maskine W2K er installeret på..?
Avatar billede s.b.a Nybegynder
17. maj 2002 - 11:05 #6
indo = Info ;o)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. maj 2002 - 11:11 #7
Er der nok køling på din CPU?
Avatar billede kenzo19 Nybegynder
17. maj 2002 - 12:26 #8
ja der er køling nok på min CPU. det skal lige siges at jeg har haft win98 før og der virkede ALT på computeren. men efter jeg har installeret win2000 er problemet opstået.
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. maj 2002 - 12:40 #9
Som sagt, mere info!
Avatar billede fastwrite Nybegynder
17. maj 2002 - 12:43 #10
... hvis alt virkede før med win98... hvorfor så skifte til windows 2000?
Avatar billede kenzo19 Nybegynder
17. maj 2002 - 14:31 #11
det er en AMD 1900+ XP computer med 256 ram. et radeon grafikkort og lign. standard udstyr. Grunden til at jeg ville skifte var fordi 2000 er mere brugervenlig når man bruger netværk meget. syntes ikke rigtigt om 98
Avatar billede v1340 Nybegynder
17. maj 2002 - 15:22 #12
Jeg har selv oplevet sammen problem. Det er driver eller Antivirus problem. stop din antivirus program og se havd der sker, hvis du har sammen problem. så skal du installere nyste (win2000 driver) til din hardware. Det er ikke nødvendigvis din grafikkort. Det kan være printe,lyd,CD/DVD os.v. Men det driver problem.
Avatar billede s.b.a Nybegynder
17. maj 2002 - 15:42 #13
Har du husket at opgradere til SP2??
Avatar billede wonsild Nybegynder
17. maj 2002 - 16:03 #14
Hiv netkort ud, sæt grafikkortet til std vga.
Går maskinen stadig ned ?
Så kan det være din RAM, hvis du har 2 klodser, så hiv den ene ud, og byt rundt.
Det KAN også være noget med din strømforsyning at gøre, har du pillet fysisk ved maskinen inden installatioen af W2K?
Avatar billede siz23 Nybegynder
18. maj 2002 - 13:55 #15
har du kikket i din event lof, bare for at se om den skulle have registreret noget intressant.
Avatar billede siz23 Nybegynder
18. maj 2002 - 13:55 #16
lof=log
Avatar billede kenzo19 Nybegynder
21. maj 2002 - 09:14 #17
Vil lige tilføje en enkelt ting da jeg har erfaret at min computer ikke går ned når jeg er på nettet. temmelig underligt. Jeg har forresten ikke pillet ved ved min computer udover at sætte et netkort i.
Avatar billede kenzo19 Nybegynder
21. maj 2002 - 10:52 #18
En enkelt ting mere....Computeren er fra januar så burde det virkelig være nødvendigt at opdatere chipsættet???
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2002 - 10:58 #19
Det er nok ikke en opdatering til selve chipsættet, men chipsæt-driver til Windows de snakker om.

Har du prøvet at pille det netkort ud igen?
Avatar billede kenzo19 Nybegynder
21. maj 2002 - 11:06 #20
Nej jeg har ikke prøvet at pille netkortet ud men kan det virkelig være derfor den går ned??? jeg har både et on-board netkort og et andet net-kort jeg selv har sat i fordi jeg ikke kunne få mit on-board net-kort til at virke. kan det evt. være derfor???
Avatar billede low_tech Nybegynder
04. juni 2002 - 08:31 #21
Det skulle ikke være et SIS chipset vel?? evt. på et ECS bundkort?
Avatar billede dsj1972 Juniormester
10. juni 2002 - 13:46 #22
Jeg har haft noget lign. problem og fandt ud af at det skyldtes DDR ram, så hvis du har sådanne på maskinen skal du prøve at bytte modulerne om på slots eller sætte dobbelt så mange i en stang. derudover skal du opdatere bios med Nyeste Bios og drivere til Proccesor og chipset. er meget vigtigt at de er de samme som producenten. med AMD XP+. Check osse lige om den genkender den rigtige CPU. Hvis ikke skal du skifte indstillingen på BUS frekvens.

mvh dsj29 held og lykke!!