Avatar billede trenskow Nybegynder
16. maj 2002 - 23:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

kan ikke komme i kontakt med server via VNC eller RDS

Hejsa.
Jeg har et lille problem. Jeg kan ikke komme i kontakt med min server mere som står hjemme i DK, den er sikkert "out of memory" eller lign, men jeg kan ikke kontakte den med remote desktop sharing eller VNC mere. Er der nogle som kan fortælle mig hvordan jeg enten kommer i kontakt med den, eller får den genstartet. Jeg ved den er oppe, for jeg har den online på min ICQ.

Med venlig hilsen
Rasmus
Avatar billede ducks Nybegynder
17. maj 2002 - 00:17 #1
Har du sat netkortet til Ikke at gå standby hvis computeren står stille i lang tid?

H-Klik Denne Computer -> Administrator -> Enhedshåndtering -> Netkort -> Dit netkort -> et sted er der noget med om du tillader det at gå i standby.
Avatar billede trenskow Nybegynder
17. maj 2002 - 00:19 #2
Aner det faktisk ikke. Men jeg klan heller ikke gøre noget ved det lige nu, idet min server står 2000 km fra mig hjemme i DK, jeg skal bare have den genstartet eller i kontakt med den.

Men vil se efter når jeg kommer hjem om 6 dage
Avatar billede trenskow Nybegynder
17. maj 2002 - 10:18 #3
hmm... jeg har fået en til at genstarte den derhjemme nu, men kan ikke finde det som du har skrevet.. er det på en win2k adv server
Avatar billede v1340 Nybegynder
17. maj 2002 - 15:33 #4
Bruger du dhcp, hvis ja så skal du kigge på din netkort. Egenskaber til din netkort skal du kigge på fan. avanceret-->link speed skal står Auto detect.