Avatar billede meek Nybegynder
16. maj 2002 - 22:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

IPSEC Port ??

Hvis jeg vil åbne for en IPSEC port og forwarde denne til en intern IP, hvordan gøres dette.

Routeren er en Cisco 677!
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
16. maj 2002 - 23:41 #1
Hej Meek.
Jeg bøvler selv med det. Og har ladet mig fortælle at IPSEC ikke er glad for NAT. Men hvis du for det til at virke vil jeg gerne hører hvordan.

IPSEC = 1723
Avatar billede allenavnevaroptaget Nybegynder
17. maj 2002 - 16:12 #2
Cisco 677 understøtter ikke IPSEC. Den kan ikke NAT'te IPSEC og kan ikke opgraderes til det.

Har du din cisco hos Cybercity kan du købe tillægsydelsen "GlobalIP". Så slås NAT fra og al trafik videresendes til første computer/router/whatever på den anden side. Så kan du fx. sætte en unixbox med to netkort til at route trafikken. Men det kræver at du tildeles fire IP-adresser.

Hvad skal du bruge NAT af IPSEC til? Altså; hvor meget har du på indersiden?
Avatar billede allenavnevaroptaget Nybegynder
17. maj 2002 - 16:12 #3
Teknisk set var det vel et svar, undskyld
Avatar billede meek Nybegynder
26. maj 2002 - 18:46 #4
Jeg har løst problemet..

snakkede med CC, teknikeren fortalte mig at jeg ikke skulle angive type på min nat-entry (tcp-udp), så åbner routeren alt på den pågældende port...

IPSEC er jo ikke en transport-protokol, den må vel bruge enten TCP/UDP og nu kan den vel (forhåbentlig) det hele :))

Meek
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
27. maj 2002 - 04:51 #5
Hej Meek :-)

kunne du ikke poste mig løsningen.
Har prøvet det på mn, men det vil ikke lykkes for mig.

mail@hartnet.dk
Avatar billede meek Nybegynder
27. maj 2002 - 08:20 #6
hej igen;

Jeg skal nok prøve at få ham min kammerat der havde problemet til at skrive lidt om hvad det var der hjalp !!