Avatar billede kristinex Nybegynder
16. maj 2002 - 17:50 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP!!! Menu probs!!!

Hej,
Vi sidder og laver et eksamensprojekt i Flash 5 der volder os store problemer.
Vi har lavet en grundside - menuen er lavet som faneblade. Der er 5 faneblade! Hensigten er, at når man lader musen køre ind over et faneblad, synker bladet 1 cm. Hvis man derimod trykker på fanebladet, er det meningen, at fanebladet skal hæve sig 1 cm fra sit oprindelige udgangspunkt.
Idet der er 5 faneblade, skal det fungere således, at hvis faneblad 2 (f.eks.) er hævet fordi, det er den 'side', man er inde på - og man nu trykker på faneblad 5 (f.eks.), så skal faneblad 2 synke igen til det oprindelige udgangspunkt, og faneblad 5 stiger 1 cm fra det oprindelige udgangspunkt.

Vi har ingen idé om hvorledes, vi griber dette an! Vi har et actionscript fra en anden movie der beskriver hvorledes, man kan få fanebladene til at skifte hinanden ud, men fatter det ærligt talt ikke.

Er der nogen der vil hjælpe hvis, vi sender filerne?????

På forhånd 1000 TAK for hjælpen!
Avatar billede baitianlong Nybegynder
16. maj 2002 - 17:59 #1
j@legende.dk
Avatar billede baitianlong Nybegynder
16. maj 2002 - 18:43 #2
Avatar billede baitianlong Nybegynder
16. maj 2002 - 18:44 #3
Jeres fil er lidt stor (160 kb) skal jeg putte en lille preloader på ?
Avatar billede kristinex Nybegynder
16. maj 2002 - 18:55 #4
Du er simpelthen SUVERÆN!!!!!!!!!!!! 1000 1000 TAK!! Det er bare super!!! Jo, du må meget gerne sætte en preloader på :0), men sagen er den, at vi har lavet en introfilm som afspilles før, den film, du har set. Introfilmen skifter ved udgang selv til 'grundsiden'. Så jeg ved ikke om, du skal sætte preloaderen på introfilmen eller på 'grundsiden'??
Jeg sender lige intro'en til dig :o)

Venligst
Kristine
Avatar billede baitianlong Nybegynder
16. maj 2002 - 19:00 #5
Måske på begge to !! jeg kigger på det !
Jeg skal nok hjælpe mere, hvis du får problemer med at læse dine menupunkter/sider ind. Hvis siden skal bruges på internettet kan du f.eks lave dine punkter som egne sider/swf'er og loade dem ind ovenpå, så bliver menuen der hele tiden, uden at den skal sættes ind flere gange. (ligesom hvis du lægger flere transperanter oven på hinanden med forskelligt indhold)
Avatar billede kristinex Nybegynder
16. maj 2002 - 19:01 #6
Øh, filen er lidt for stor til, at jeg kan sende den fra min egen mail - vi sender den lige fra min gruppefælles mail :-)))
Avatar billede baitianlong Nybegynder
16. maj 2002 - 19:40 #7
Nu har jeg sendt filerne tilbage til jer.

Husk at læse den forklarende tekst i scripts'ne.

Sådan ser det ud nu: http://www.legende.dk/introfilm.html

(o;
Avatar billede baitianlong Nybegynder
16. maj 2002 - 19:48 #8
Jeres postkasse var ikke stor nok. Download filerne fra det link jeg har sendt jer !
Avatar billede kristinex Nybegynder
16. maj 2002 - 20:02 #9
Ok!! 1000 tak :o))))
Og så lige 1 dumt spørgsmål til sidst - hvor eller hvordan downloader vi det fra dit site?? Og hvor er den forklarende tekst??? :o)

Vh
Kristine
Avatar billede baitianlong Nybegynder
16. maj 2002 - 20:26 #10
Jeg har sendt et link på jeres (Mettes/ispind73 !!!!) hotmail.

Den forklarende tekst finder i i scripts'ne med lilla bogstaver.

I jeres film har i lavet et layer, der hedder action. Der har jeg også placeret scripts (der er et "a" i frames med script) i kan se scripts'ne ved at dobbelt klikke på framen (eller markere den pågældende frame og vælge Window - actions, eller trykke ctrl+alt+a). I menuen ligger scripts'ne også på fanebladene. Klik på dem for at se deres "object-actions" og mine forklaringer.

Sig til hvis der er flere problemer.
Avatar billede kristinex Nybegynder
16. maj 2002 - 20:48 #11
Hej igen,
Ok, men ispinden *G* har ikke modtaget noget *S* - er du sød at prøve igen? Evt på min mail :o) Tak fordi du tager dig tid til alt dette *S*.

Vh
Kristine
Avatar billede baitianlong Nybegynder
16. maj 2002 - 20:50 #12
intet problem. Hent dine filer her

http://www.legende.dk/k&m.exe
Avatar billede kristinex Nybegynder
16. maj 2002 - 21:16 #13
De er hermed modtaget :o))) Tak for din tid og hjælp! *S* - Vi skriver gerne igen hvis, der skulle opstå flere probs!

Vh.
Kristine & Mette
Avatar billede baitianlong Nybegynder
16. maj 2002 - 21:37 #14
Hyg jer og tak for points