Avatar billede halfblind Nybegynder
16. maj 2002 - 16:10 Der er 7 kommentarer

Netværk

Hej, nogen der kan hjælpe mig med at få netværket mellem XP og WinMe til at virke. Jeg har lavet netværket og internetforbindelsen virker fint, men når jeg så vil ind på den anden computer, kan den ikke finde den??
Avatar billede djdark Nybegynder
16. maj 2002 - 16:12 #1
Hvilken af maskinerne står som server...altså med I-Nettet i??
Avatar billede resten Nybegynder
16. maj 2002 - 16:12 #2
Er det fra xp til me det ikke virker?
Avatar billede halfblind Nybegynder
16. maj 2002 - 16:14 #3
den som kører XP har forbindelsen til internettet
Avatar billede maksdal Nybegynder
17. maj 2002 - 14:18 #4
Er de medlem af samme Workgroup eller Domæne?
Avatar billede halfblind Nybegynder
17. maj 2002 - 17:51 #5
ja, det er de ...... hvis jeg f.eks. går ind i Søg - Computer, så kan jeg godt går ind i xp-computeren fra Me-computeren..... men xp-computeren kan slet ikke finde Me-computeren.
Avatar billede zaditor Nybegynder
17. maj 2002 - 17:54 #6
Har du prøvet at aktivere NetBIOS på ME maksinen, i din LAN opsætning?
Har haft det samme prob, dog med en 98 i stedet for en ME.
Her er linket: http://www.eksperten.dk/spm/202712
Avatar billede maksdal Nybegynder
17. maj 2002 - 17:55 #7
Har du også delt en mappe på din WinME?