Avatar billede criffer Nybegynder
16. maj 2002 - 15:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Filsystem

Har det noget at sige om man vælger NTFS eller Fat32-filsystem ...

Kompabilitet, virker programmerne ens...

Netværk, har det noget at sige hvis man er i netværk med Win9X maskiner ?
Avatar billede bundgaard Nybegynder
16. maj 2002 - 15:47 #1
hvis du er i netværk med Win9x maskiner og de skal ha adgang til dine drev, skal du bruge Fat32, da Win9x ikke understøtter NTFS

ellers skal du bruge NTFS, da det er mere sikkert og hurtigere :)

ang. kompabilitet er der ingen problemer der (udover med Win9x) og programmer skulle gerne virke ens! udover der måske er ekstra features hvis du har NTFS..
Avatar billede criffer Nybegynder
16. maj 2002 - 15:50 #2
at jeg kører NTFS kan ikke være medvirkende til at jeg ikke kan få ellers understøttede af XP spil til at virke ?
Avatar billede bundgaard Nybegynder
16. maj 2002 - 15:53 #3
hmm..nej, det skulle det ikke :)
Avatar billede allan-e-thomassen Nybegynder
16. maj 2002 - 15:54 #4
NTFS formatet er langt mere sikkert end FAT. Scandisk er fx helt overflødigt med NTFS, det laver ikke fejl!
Avatar billede bundgaard Nybegynder
16. maj 2002 - 15:56 #5
jeg takker for point =D
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. maj 2002 - 19:28 #6
"hvis du er i netværk med Win9x maskiner og de skal ha adgang til dine drev, skal du bruge Fat32, da Win9x ikke understøtter NTFS" - vrøvl!
Over netværk kan en win98 maskine sagtens læse data der ligger på en NTFS disk.