Avatar billede olai Juniormester
16. maj 2002 - 15:24 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

XP Home problemer

Hej
I går ville jeg starte op i XP som jeg plejer, men den ville ikke ind, uanset om jeg prøvede i fejlsikret tilstand eller nogen af de andre muligheder...
Jeg tog så Windows 2000 og installerede det på en anden partition og håbede så at jeg kunne få det op at køre igen, men nej.
Når jeg sætter XP skiven i, foreslår den at jeg kan rette Windows XP, men beder om admin koden, som jeg selvfølgelig har glemt. Hvad pokker stiller jeg op.
Der er en masse vigtige mails i XP som jeg gerne ville bevare. Vil undgå at formatere og reinstallere XP. kan man mon finde admin koden et sted ?
Hjælp!!

/Olai
Avatar billede NanoQ Nybegynder
16. maj 2002 - 15:29 #1
http://www.mirider.com/ntaccess.html

Men det er ikke gratis.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
16. maj 2002 - 15:29 #2
Avatar billede j1x4r4 Nybegynder
16. maj 2002 - 15:31 #3
du kunne få en hacker/cracker til at få den til dig
Avatar billede j1x4r4 Nybegynder
16. maj 2002 - 15:33 #4
hvis du mangler en kan du se dette spm http://www.eksperten.dk/spm/211177
prøv og se om du kan kontakte nogle der
Avatar billede resten Nybegynder
16. maj 2002 - 16:07 #5
Hvis du vil starte værktøjet Systemgendannelse, når du ikke kan starte din Windows XP-baserede computer i normal eller fejlsikret tilstand, skal du midlertidigt ændre Windows Shell fra Explorer.exe til Progman.exe:

Start computeren i fejlsikret tilstand ved hjælp af kommandoprompten.

BEMÆRK: Du skal logge på som administrator eller som bruger med administratorrettigheder.

Skriv regedit ud for kommandoprompten, og tryk på ENTER.

Få vist følgende registreringsdatabasenøgle:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
Højreklik i højre rude på Shell, og klik derefter på Rediger.

Ret posten Explorer.exe til Progman.exe, og klik på OK.

Klik på Afslut i menuen Filer.

Skriv shutdown -r ud for kommandoprompten, og tryk derefter på ENTER for at genstarte computeren.

Log på som administrator eller som bruger med administratorrettigheder.

Når Programstyring starter, skal du klikke på Kør i menuen Filer, skrive c:\windows\system32\restore\rstrui.exe og derefter trykke på ENTER.

Følg instruktionerne på skærm for at begynde at gendanne computeren til en tidligere funktionsdygtig tilstand.
Avatar billede bad24 Nybegynder
16. maj 2002 - 16:49 #6
Der er et program som hedder K.H. Au-Yeung SuperUTL CD (Super Utilities 2002) måske kan du prøve med det !
Hvis du da kan finde den
Avatar billede olai Juniormester
16. maj 2002 - 17:56 #7
resten> Jeg kan ikke engang komme op på fejlsikret tilstand med kommandopromt :-(
Avatar billede olai Juniormester
16. maj 2002 - 17:58 #8
er i gang med at teste Windows Key. bare en skam det er en demo license.
Avatar billede resten Nybegynder
16. maj 2002 - 17:59 #9
Tryk F8 ved genstart
Avatar billede funsoft Nybegynder
16. maj 2002 - 18:09 #10
Er det ik` F5?
Avatar billede resten Nybegynder
16. maj 2002 - 18:13 #11
Hvis man skal genstarte sin puter i fejlsikret tryk F8
Avatar billede funsoft Nybegynder
16. maj 2002 - 18:20 #12
Troede du mente komme i fejlsikret tilstand.
Avatar billede resten Nybegynder
16. maj 2002 - 18:25 #13
funsoft--> læs læs læs tak.
Avatar billede greek Nybegynder
16. maj 2002 - 18:26 #14
Hvis du piller batterierne ud af computeren en times tid så "glemmer" den kodeordene.
Avatar billede olai Juniormester
16. maj 2002 - 18:31 #15
greek> Er det helt sikkert.
Avatar billede greek Nybegynder
16. maj 2002 - 18:43 #16
Selvfølgelig er der intet der er helt sikkert, men jeg gjorde det på et tidspunkt med min stationære da jeg havde glemt mit bios password.
Avatar billede olai Juniormester
16. maj 2002 - 19:47 #17
nanoq > Windows key virker ikke, den laver godt nok en floppy, men den vil ikke boote på foppy´en. Det skriver noget i retningen af

NTRL mangler
Tryk en tast for at genstarte...
Det er ikke sikkert at det lige er NTRL der står, men det er noget lignende.
Jeg har nu prøvet 2 gange med 2 forskellige disketter.
Avatar billede olai Juniormester
16. maj 2002 - 19:48 #18
greek> Ja, men BIOS koderne gemmes med strøm, og Windows koderne gemmes på disken.
Avatar billede olai Juniormester
16. maj 2002 - 23:20 #19
Jeg har endnu ikke fået en konstruktiv løsning.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. september 2002 - 11:34 #20
så må du nok heller lukke - eller formattere din HDD.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. september 2002 - 11:34 #21
skulle bare have været et svar...
Avatar billede olai Juniormester
17. april 2003 - 18:13 #22
må heller lukke nu, fik desværre ikke en konstruktiv løsning, men i prøvede, og tak for det.