Avatar billede kilach Nybegynder
16. maj 2002 - 14:51 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

Nokia Cardphone 2.0 opkoblingsproblemer

Jeg har et Nokia 2.0 Cardphone som skal koble mig på nettet på min laptop. Mit styresystem er win 98 se.
Kortet virker ok når jeg ringer fra det. Men når jeg prøver at koble på nettet kan forbindelsen ikke etableres.
Kortet er tilstede og fungerer under modem og diagnosticering. Nummer og personlig kode og brugernavn er ok. Opsætning er sat til at hente tcip etc. automatisk (har prøvet manuelt) men intet virker. Hvad kan der være galt??
Avatar billede razersedge Nybegynder
16. maj 2002 - 16:51 #1
ref: http://www.eksperten.dk/spm/187366

sorry der...

held og lykke med det
Avatar billede NanoQ Nybegynder
16. maj 2002 - 22:09 #2
Kører du med mere end 9600 skal du have datatillæg til mobilabonnement for at det kan fungere. Highspeed fungerer desuden ikke med Teledanmarks Netbasis abonnement.
Avatar billede bonden Nybegynder
17. maj 2002 - 01:15 #3
Du skal ringe op til et tlf-nummer/internetopkobling, som accepterer, at du bliver takseret via din tlf-udbyder.
Normalt har man via et gratis-abonnement hos Tiscali kunnet gøre det - men den går ikke længere - nu skal man betale noget med 80 kr i måneden for det.
Cardphonen vil kun koble på nettet, såfremt den er indstillet til den hastighed, som er til rådighed - havde selv de samme problemer, da jeg fik CardPhone for 1½ år siden.
Avatar billede kilach Nybegynder
22. maj 2002 - 11:41 #4
Jeg skulle oprette nyt mobil data abonnement, med nyt opkoblingsnummer. Tak for jeres inputs, håber jeg har været retfærdig.