Avatar billede frederik_larsen Nybegynder
16. maj 2002 - 13:23 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

ISASERVER hjælp søges...

Nu har jeg den sidste uge kæmpet med en isaserver, og søger nu HJÆLP!!
Jeg har installeret den på en 2Kserver med 2 netkort et internt og et externt, og jeg har også opnået adgang for de indre brugere til at komme på nettet, men der er nogle ting som endnu ikke fungere optimalt.

- Hvorfor kan jeg ikke bruge Telnet indefra??
- Jeg kan ikke få den til at benytte Mail på en indre server som hoster ved hjælp af Imail, hvad skal jeg gøre??
- Hvordan skal jeg sætte den op for at bruge en indre WWWserver?

Én som kommer med et fuldbyrdigt svar vil komme til at få terminal adgang til serverne og får lov at sætte dem op så det virker, hvis svareren har lyst... :O)
Avatar billede moebius Nybegynder
16. maj 2002 - 13:30 #1
Det med Telnet er bare en port der skal åbnes...

Jeg kan ikke lige sige noget om Imail, da jeg ikke ved hvad det er??? (email?)

Hvad mener du med at bruge den som indre wwwserver? Vil du have en lokal webserver kørende på den?
Avatar billede moebius Nybegynder
16. maj 2002 - 13:31 #2
Telnet bruger port 23
Avatar billede frederik_larsen Nybegynder
16. maj 2002 - 15:28 #3
Isaserver er som bekendt en Firewall & Proxy server, som samtidig har indbygget nat, og det jeg skal have den til er at når der kommer en forespørgsel på www.domain.dk skal den sende den videre til en anden computer og lige ledes også med mail...
Avatar billede moebius Nybegynder
21. maj 2002 - 13:27 #4
Det er jo bare at installerer den og så skulle det virke!

Du skal huske at den skal have det rigtige IP range den skal holde styr på.

Sådan her har jeg gjort:

Maskine med to netkort.
IPer:
    Netkort 1: 10.0.8.1 Default gateway: 10.0.0.1(Holder styr på nettet) DNS: 129.6.64.1
    Netkort 2: 10.0.8.100 Default gateway 10.0.8.1 DNS: TOM

Netkort 1 er det der går ud mod Internettet.
Netkort 2 er det der går ind med intranettet.

Så har jeg installeret ISA og sat IP Range til alle de IPer der er i intranettet.

Jeg har brugt Windows bruger profiler til at holde styr på internet brugen.

Dette system virker på denne måde:
Min ISA server for en forespørgelse fra intranettet og sender denne forespøgelse vidre til den computer der holder styr på internettet, altså den der er nærmest internettet.

Hvis du har flere problemer kan du altid kigge på www.isaserver.org
Der er osse et forum kun om ISA server der.

(Undskyld den lange vente tid  :)  )
Avatar billede frederik_larsen Nybegynder
21. maj 2002 - 13:43 #5
LÆS SPØRGSMÅLET!!
Avatar billede moebius Nybegynder
21. maj 2002 - 13:48 #6
Hey, ingen grund til at råbe!!!

Telnet skal der åbnes for, som jeg har skrevet længere oppe.

IMail ved jeg ikke hvad er, --------------||----------------.

Hvis du vil have en Webserver til at køre på den, kan du bare gøre det.
Hvis du vil have at en man kan få fat i en Webserver, der står indefor, ude fra, skal du åbne for indgående port 80 og 8080.
Avatar billede frederik_larsen Nybegynder
21. maj 2002 - 13:51 #7
Kunne du ikke tænke dig at prøve at konfigurere den?? Jeg skal også have åbnet for terminal server udefra...
Avatar billede moebius Nybegynder
21. maj 2002 - 13:53 #8
Jeg kan ikke bruge Telnet her hvor jeg sidder. Der er en firewall i vejen!
Er i skole.
Avatar billede frederik_larsen Nybegynder
21. maj 2002 - 13:53 #9
her kan du få fat i mig: icq: 101332606 msn: larsen_familien@hotmail.com email: webmaster@ebberup.dk
Avatar billede moebius Nybegynder
21. maj 2002 - 13:57 #10
Kan heller ikke bruge ICQ. Og jeg har ikke net der hjemme...
Men jeg kan bruge Messenger.
Avatar billede moebius Nybegynder
27. maj 2002 - 14:25 #11
Nu kan jeg ikke komme på Messenger...

Har du fået det til at virke?
Avatar billede frederik_larsen Nybegynder
27. maj 2002 - 16:25 #12
Desværre nej... Men jeg arbejder ihærdigt på sagen...