Avatar billede jnasser Nybegynder
16. maj 2002 - 13:21 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Brugerrettigheder

Er der nogen der kan forklare mig hvordan jeg på en windows 2000 DC kan give en bruger rettigheder til kun at kunne bruge f.eks. internet explorer?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
16. maj 2002 - 13:24 #1
Du skal igang med at lege med Group Policies.

En god beskrivelse finder du på Sveins udmærkede sider: http://www.svein.dk/Windows2000/GroupPolicy/default.asp

NanoQ
Avatar billede moebius Nybegynder
16. maj 2002 - 13:35 #2
Group policies kan bruges til meget, men lige til at gøre så en bruger kun må bruge Internet explorer, kan det ikke hjælp.

Du skal køre med NTFS partitioner og så skal bu fjerne brugerens rettigheder til alt det du ikke vil have at brugeren må bruge!
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2002 - 13:37 #3
moebius>Sludder(ja undskyld mig) men group policies kan udemærket benyttes.
Avatar billede moebius Nybegynder
16. maj 2002 - 13:38 #4
schulze->
Hvordan kan du få en group policy til at holde en bruger fra at bruge f.eks. Photoshop???

Mig bekendt indgår Photoshop ikke i nogle af de group policies der er med i Windows 2000!
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2002 - 13:40 #5
Du kan inde group policies specificere hvilke programmer der må køres. Disse programmer defineres ud fra en liste.
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2002 - 13:41 #6
Hedder noget i retning af: allow only these specifik applications to run.
Avatar billede moebius Nybegynder
16. maj 2002 - 13:41 #7
Okay. Så må jeg hjem og kigge lidt mere i det!
Avatar billede moebius Nybegynder
16. maj 2002 - 13:42 #8
Under hvilken gren ligger det?
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2002 - 13:43 #9
hmm øjeblik.
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2002 - 13:47 #10
user configuration - administrative templates - system
Avatar billede moebius Nybegynder
16. maj 2002 - 13:52 #11
Okay...
Det går jeg hjem og kigger på, efter fyraften!