Avatar billede -sofus- Nybegynder
16. maj 2002 - 12:08 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Skift Logon billedet ud.

Jeg ville høre om det var muligt at skifte logon billedet ud med et andet. Og om hvordan man gør det
Avatar billede patrick_mn Nybegynder
16. maj 2002 - 12:26 #1
Hvilken Windows har du???
Avatar billede patrick_mn Nybegynder
16. maj 2002 - 12:26 #2
nååååå
Avatar billede patrick_mn Nybegynder
16. maj 2002 - 12:26 #3
tror jeg ikke man kan
Avatar billede goulduck Nybegynder
16. maj 2002 - 12:42 #4
patrick> Det er software ... selvfølgelig kan man det! :)
Avatar billede -sofus- Nybegynder
16. maj 2002 - 12:51 #5
Jeg er rimelig sikker på man kan ændre det..
Avatar billede klatten Nybegynder
16. maj 2002 - 13:36 #6
Avatar billede -sofus- Nybegynder
16. maj 2002 - 17:56 #7
Klat: det er boot logo'et det er logon logoet jeg vil skifte, altså der hvor man skriver username og password
Avatar billede goulduck Nybegynder
16. maj 2002 - 18:29 #8
c:\winnt\winnt.bmp
eller
c:\winnt\winnt256.bmp

Mener det er dem...
Avatar billede -sofus- Nybegynder
16. maj 2002 - 19:40 #9
ehh der er ikke nogen af de billeder
Avatar billede v1340 Nybegynder
17. maj 2002 - 15:40 #10
Du skal ændre noget i regedit, men det er med din egenansvare.
download Windows Registry Guide: v3.0 fra www.bhs.com under under utility kan du finde den. Du skal nok får glæde af den :-)
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. maj 2002 - 16:07 #11
Ellers kan X-setup fra www.xtec.com nok gøre det.
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. maj 2002 - 16:08 #12
hmm .. hvad er det nu den sidde hedder?
Avatar billede woolbox Nybegynder
17. maj 2002 - 20:52 #13
Step-by-step: http://www.littlewhitedog.com/reviews_other_00027.asp

I korte træk:

1. Download ResHack (http://www.rpi.net.au/~ajohnson/resourcehacker/)
2. Kopier C:\WINNT\SYSTEM32\NTOSKRNL.EXE til fx. NTOSKRN2.EXE
3. Åben NTOSKRN2.EXE med ResHack og find de bitmaps du vil udskifte (de har nogle små tal-mærkater i "mappe-strukturen", i venstre side. Der er boot, logon og alle muligt andre bitmaps. Udskift de ønskede.
4. Tilføj følgende linje til din c:\boot.ini fil hvis du ønsker at bruge de nye bitmaps...

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft  Windows 2000 Hacked Logo" /fastdetect /kernel=NTOSKRN2.EXE

Bær dog opmærksom på at hele linjen før "/kernel=NTOSKRN2.EXE" skal være identisk med den linje der allerede er i BOOT.INI.

Og til sidst, det er på eget ansvar at pille i kernen - jeg kan kun sige at det virker for mig, og jeg har nu et billede af en sød dame istedet for det kedelig Windows-flag, når min computer booter ;o)
Avatar billede woolbox Nybegynder
17. maj 2002 - 20:53 #14
På step-by-step siden kan du læse lidt mere om hvilke krav der er til de bitmaps du vil udskifte (højde, bredde, farvedybde mm. ) :o)

Happy hunting ...
Avatar billede woolbox Nybegynder
17. maj 2002 - 20:54 #15
Klatten -> Sorry, havde slet ikke set dit indlæg ... damn, jeg trænger til briller!! :o)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
18. maj 2002 - 23:34 #16
jeg bruge BootXP istedet!

den gør det hele automatisk

http://www.bootxp.net
Avatar billede -sofus- Nybegynder
07. juni 2002 - 10:17 #17
Jeg gentager lige mig selv...

det er boot logo'et det er logon logoet jeg vil skifte, altså der hvor man skriver username og password
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. juni 2002 - 11:04 #18
Avatar billede -sofus- Nybegynder
22. marts 2004 - 17:11 #19
Lukker spørgsmål, hvis der er nogle der vil have point så smid
et svar. Tak til alle som har hjulpet/forsøgt at hjælpe
Avatar billede klatten Nybegynder
24. marts 2004 - 10:43 #20
tag du bare dem selv!