Avatar billede jwj Nybegynder
15. maj 2002 - 22:55 Der er 3 kommentarer

Webinterface til Navision XAL

Jeg har læst om eHandel I, II og III til Navision XAL men er lidt forvirret.

Der er lavet en hjemmesiden i forbindelse med et tidligere projekt, og nu skal der bygges bro mellem siden og det eksisterende økonomiprogram, Navision XAL.

Jeg har behov for at kunne hente alle varerne med beskrivelse (i flere forskellige sprog), pris etc., og vise det i en liste online med tilhørende illustration af det sammensatte produkt. Varende skal grupperes ligesom et almindeligt reservedelskatalog. Herfra skal kunden udvælge sine varer og foretage en bestilling som vil blive behandlet manuelt. På siden skal der ikke stå noget om lagerbeholdningen, forsendelsestid eller kunne  oprette nye kunder.

Jeg har det første modul eHandel I, men det kan kun generere en ordre ud fra en e-mail. Men skal jeg så bruge eHandel II eller eHandel III? Jeg har en ide om, at jeg skal bruge en løsning der ligger imellem.
Avatar billede Techwork Praktikant
16. maj 2002 - 00:50 #1
Jeg kan godt forstå du er lidt i tvivl om hvilken version du skal have fat i. Jeg vil nok forslå at du kontakter din forhandler på dette punkt.

Du kan evt. læse mere om modulerne her:
http://www.navision.com/dk/view.asp?categoryID=395
Avatar billede jwj Nybegynder
16. maj 2002 - 23:26 #2
Jo tak, det er ikke lige til at finde rede i. Jeg har også læst materialet fra det angivede link, men det giver heller ikke noget svar. Jeg har også snakket lidt med en kosulent, men det kræver vist et møde for at får svar på mit spørgsmål.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
27. juni 2002 - 08:00 #3
eHandel II er kort sagt muligheden for at koble din C5/XAL sammen med en ekstern internetbutik og overføre produktdata til butikken, eHandel III kræver egen Webserver og ODBC interface til egen C5/XAL database (SQL/NATIVE) - Tommy