Avatar billede vatoz Nybegynder
18. juli 2000 - 15:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

må ikke kunne komme tlbage

Jeg har nogle felter som brugere skal krydse af, og kun 3 må afkrydses ud af 39. Og kun en i hver række (ligesom en tipskupon)

Dog kan man snyde ved at klikke tilbage efter man 1.gang har tastet sine oplysninger, og så taste flere !!

Hvad kan man gøre, jeg tænkte på at åbne et seperat vindue hver gang man skal tippe og lukke det når dataene er lagt i databasen. Hvis brugere så prøver igen vil de gamle oplysninger blive overskrevet.

Kan det lade sig gøre, og hvordan gør man det ??
Avatar billede thers Nybegynder
18. juli 2000 - 15:26 #1
I starten af siden laver du en test om Session("udfyldt") = true hvis den er, så skal brugeren redirectes til en side hvor der står " du har allerede udfyldt".
hvis den ikke er true så vises formularen.
Når felterne er krydset af og brugeren sender oplysningerne. så lav en Session("udfyldt") = true.
Avatar billede vatoz Nybegynder
18. juli 2000 - 15:33 #2
man må godt ind taste flere gange inden min deadline, jeg skal blot sikre mig at man ikke snyde.
Man kan snyde browseren ved at bruge "tilbage".

Med din model kan man først taste igen, når session.expires eller man lukker browseren ????
Avatar billede zaknafein Praktikant
19. juli 2000 - 15:34 #3
Hvorfor kan man klikke på flere, efter man har trykket "back"?
Checker du hvor mange der er trykket ind i et Klient Side JavaScript? eller i et server side script?
Avatar billede vatoz Nybegynder
28. februar 2001 - 11:24 #4
Udgår, har selv svaret !! Undskyld forsinkelsen