Avatar billede dsl Nybegynder
15. maj 2002 - 20:22 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Sms

Hvad koster sådan et sms modem med gateway?
Avatar billede aspprogram Nybegynder
15. maj 2002 - 20:28 #1
ca. 200.000 årligt snakker folk om...
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
15. maj 2002 - 20:35 #2
uhmmmm, vi har hentede priser hjem: sonofon kunne gøre det for omkring 7000 kr pr. måndede, mener det var for omkring 20.000 sms i minutter den kunne klare, tdc skulle havde meget mere, og deres linie kunne i klare så mange
Avatar billede dsl Nybegynder
15. maj 2002 - 20:38 #3
Hmm ikke mere end 20.000 kr. pr mdr.? hvis man bruger sonofon´s gateway?
Avatar billede aspprogram Nybegynder
15. maj 2002 - 20:55 #4
7000 pr måned... det er da en rimmelig pris.... så skal man bare fine sponsore
Avatar billede dta Nybegynder
15. maj 2002 - 22:29 #5
Hos Orange koster det 4.000 pr md plus SMS'er!
Avatar billede dsl Nybegynder
15. maj 2002 - 22:30 #6
dta >>> Koster det, det at have en gateway igennem dem?
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. maj 2002 - 22:30 #7
Kan sælge dem til 0.40 øre pr. stk, så spare du at købe udstyr.

Men ellers koster det adgang til SMS gateway plus udstyret til ca. 5000 kr
Avatar billede dsl Nybegynder
15. maj 2002 - 22:32 #8
bacardil  Og havd kan så bedst betale sig?
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. maj 2002 - 22:40 #9
Hvis du vil eje dit eget udstyr (SMS modems m.m.), så må det være at købe alt udstyret selv.

Men hvis du bare vil havde adgang til at sende et antal SMS´er, så vil det nok være at købe dem hos os.

Nu ved jeg ikke helt hvor mange du regner med at skulle sende?

Men ellers er det jo billigere at betale 40 øre pr. stk samt 400 kr. pr. måned for leje. Dog koster det 500 kr. i oprettelse.

Så det er lidt billigere end de store firmaer og vi kan sende 40 sms/sec
Avatar billede dsl Nybegynder
15. maj 2002 - 22:43 #10
OKay...Men hvor hurtigt er jeres modem?
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. maj 2002 - 22:43 #11
40 SMS i sek.
Avatar billede dsl Nybegynder
15. maj 2002 - 22:45 #12
Har i ikke så´n noget hvor man betaler et hvis beløb hver mdr. ligesom med overnævnte...?
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. maj 2002 - 22:50 #13
Orange tager månedligt gebyr plus SMS´er, det samme tror jeg bestemt også Sonofon og TDC gør. Vi har tidligere snakket med dem og der var der ikke fri SMS´er.

Du skal dog også sende 16500 SMS´er på en måned for at vi ligger på niv. med Sonofon hvis de har fri sms..

Men ellers nej, så har vi ikke den løsning for vi betaler pr. SMS også kan det jo hurtigt blive dyrt for os hvis du bare sender som en gal *S*
Avatar billede dsl Nybegynder
15. maj 2002 - 22:54 #14
Hnmm, hvordan kan det blive dyrt for jer...når det er jer som ejer det? så betaler i jo bare for strøm og så´n noget :)
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. maj 2002 - 22:56 #15
Hvis vi skulle eje vores egen SMS gateway, så skulle vi jo eje et helt net som koster mange millioner, så vi ejer udstyret også benytter vi en gateway.

Vi gør det bare muligt at du ikke skal betale 7000 kr. pr. måned, men kun 400 plus at du betaler 40 øre pr. stk.

Hvilket gør det muligt for mange som ikke har 7000 kr at komme på en SMS gateway efter at de har lukket for SMS´er via mail
Avatar billede dsl Nybegynder
15. maj 2002 - 23:00 #16
okay...jeg vil lige tænke over det :)
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. maj 2002 - 23:01 #17
Jep jep, men du kan altid skrive hvis det senere skulle havde interesse..
Avatar billede projekt_x Nybegynder
15. maj 2002 - 23:02 #18
Jeg har lige et tillægs-spørgsmål :o)
Hvordan foregår kommunikationen mellem f.eks. dsl og jer mht. at kontakte sms-gateway'en?
Avatar billede dta Nybegynder
15. maj 2002 - 23:03 #19
Husk at priserne hos teleselskaberne er variabl per SMS alt efter hvor mange du sender. Du kan få SMS helt ned til 10 øre per stk.
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. maj 2002 - 23:08 #20
dta> Okey, men hvor mange mener du så at man skal sende til den pris? SKal vi gætte på 1 mil. pr. måned?
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. maj 2002 - 23:10 #21
projekt_x> Han får adgang til den sms gateway vi benytter, så indkoder han det i scriptet
Avatar billede dta Nybegynder
15. maj 2002 - 23:11 #22
Nej, så mange er det ikke, men det er forskelligt fra teleselskab til teleselskab.
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. maj 2002 - 23:11 #23
Men han er jo også velkommen til at vælge de andre. Dette var et tilbud som han kan afslå eller godkende.
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. maj 2002 - 23:12 #24
Ja, men det ligger temmelig højt. Mener at det var omkring 1-300.000 hos Orange.

Hvis han skulle komme derop, så giver jeg gerne en god pris (mange penge) *S*
Avatar billede smsnerds Nybegynder
18. januar 2008 - 12:06 #25
Personligt ville jeg aldrig gå ud og købe sådan et modem, hvorfor ikke bare benytte sig af en professionel online SMS gateway såsom www.cpsms.dk eller www.coolsms.dk , disse tilbyder også statusrapporter på afsendte SMS'er. bare et råd.