Avatar billede karstenfl Nybegynder
15. maj 2002 - 15:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

ny skærm...

Jeg har lige fået en ny AOC 17" Skærm, og ville høre noget om opløsninger og monitor-Hz. I brugsanvisningen står der at den kan klare 85Hz i 1280*1024 og 75Hz i 1600*1200. Når jeg så sætter den på de 85Hz i 1280*1024 sker der så noget ved at jeg sætter opløsninngen op til de 1600*1200... jeg mener ændrer den så selv ved de 85 Hz som den ikke kan køre i den høje opløsn.? Jeg er meget i tvivl og vil helst ikke risikere noget da den jo er splinterny.
Avatar billede tipsen Nybegynder
15. maj 2002 - 16:02 #1
Hvis du har installeret driveren til skærmen og har en nyere windows burde der ikke ske noget - så skulle den selv justere hertz-tallet - det er dog muligt at slå den automatik fra, men det vil du nok vide, hvis du har gjort!
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
15. maj 2002 - 16:03 #2
Bare rolig. Der er naturligvis taget højde for dette fra AOC's side. Ellers kan du jo bare ændre opdateringsfrekvensen til 75 Hz før du skifter til 1280*1024. Det kan gøres ved at højreklikke på skriveborder -> vælg egenskaber -> indstillinger -> avanceret -> fanebladet skærm
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
15. maj 2002 - 16:06 #3
ups jeg mener før du skifter til 1600*1200
Avatar billede karstenfl Nybegynder
15. maj 2002 - 16:06 #4
Skærmen er plug'n play understøttet men burde den alligevel ikke selv skifte over til et lavere antal Hz hvis den nye opløsning ikke kan klare de 85?
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
15. maj 2002 - 16:45 #5
Jojo, den skal nok skifte over. Men jeg synes da at du skal installere driveren fra AOC, da dette i langt de fleste tilfælde giver bedre resultat. Prøv at søge efter en driver til din skærm på denne side: http://www.aocmonitor.com eller fortæl hvilken skærm du har, så kan jeg da finde en driver til dig i aften.
Avatar billede karstenfl Nybegynder
15. maj 2002 - 17:05 #6
ok, det må jeg nok hellere prøve. Er der forresten nogen der ved om AOC er et godt mærke, da jeg før har haft en skærm der hurtig gik i stykker?
Avatar billede tipsen Nybegynder
15. maj 2002 - 17:09 #7
Det er vist et udmærket discount-mærke.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
15. maj 2002 - 17:12 #8
Jeg kender en del der har AOC skærme og har ikke oplevet nogle dårlige erfaringer med dette mærke. Til prisen er det klart et godt mærke, men til professionelt brug er det naturligvis ikke nok, for så skal skærmen være noget større end 17", gerne omkring de 21" hvis computeren bruges meget til billedbehandling, videoredigering o.lign.
Avatar billede karstenfl Nybegynder
15. maj 2002 - 17:26 #9
[fiskesuppe] ok, har også lige hentet opdaterede drivere til skærmen. Tak for hjælpen.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
15. maj 2002 - 17:40 #10
np :)