Avatar billede jetsetter Nybegynder
18. juli 2000 - 04:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor vil mine bannere ikke åbne i et nyt vindue?

Kan det være rigtigt at mine bannere ikke kan åbne i et nyt vindue - bare fordi jeg køre fullscreen?

Bannerne vil godt åbne i et nyt vindue i Netscape men ikke i IE.

Til gengæld virker banner-linksne ikke ordentligt i netscape

Hvad gør jeg forkert?

Se koden på www.jet-setter.net (Det nederste frame, hvori bannerne er)

Håber en ekspert vil hjælpe.

Venlig hilsen
Lasse
Avatar billede coolidk Nybegynder
18. juli 2000 - 07:29 #1
Fårk en irriterende side.... Jeg HADER full screen...

Nå det var jo ikke det.... Hvorhenne på siden er det at den ikke vil åbne i et nyt vindue? Paste koden herind... Det er det letteste....

-dEnnis
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. juli 2000 - 08:01 #2
Når du siger  target=_parent  er du selv ude om det. Du skal sige  target=_blank
Avatar billede jetsetter Nybegynder
18. juli 2000 - 11:51 #3
Ja, men hvis du lægger mærke til det, er de to første bannere med target=_blank og de to sidste med target=_parent

Men ingen af bannerne virker....
Avatar billede mpj Nybegynder
18. juli 2000 - 14:06 #4
Hvad med target_new???
Avatar billede thers Nybegynder
18. juli 2000 - 14:51 #5
For mig at se er det fordi du har sat linket ind mellem dit <IFRAME> tag.
Det som vises på siden er ikke det link du har skrevet med target=_blank - men den http://-adresse som <IFRAME src> peger på.
Det du skriver imellem <IFRAME> og </IFRAME> vises kun hvis browseren ikke understøtter IFRAME (NETSCAPE skod browser).
Håber det kan bruges :)

Avatar billede jetsetter Nybegynder
18. juli 2000 - 15:07 #6
Til mpj: har lige prøvet target=_new
Det virker heller ikke... :(

Til thers: Ja, jeg havde en mistanke om at netscape ikke kunne klare IFrame's.
Men kan man ikke løse problemmet med et eller andet script?

Jeg får bannere fra danban.dk og de kraver at man ikke ændre i link-koderne - så virker det ikke (siger de)
Jeg har også spurgt danban.dk, og fik et lidt surt svar tilbage om at jeg måtte lave en ny side - det kan sku da ikke være rigtigt at behandler deres brugere på den måde...

Må men det lader til at jeg enten må acceptere at det er som det er, få en anden banner udbyder eller lave en ny side.

Lasse
Avatar billede mpj Nybegynder
18. juli 2000 - 16:18 #7
<LAYER> kan netscape tage...
(næsten det samme som <IFRAME>)
Avatar billede jetsetter Nybegynder
09. august 2000 - 18:36 #8
Tak for forsøgene gutter... jeg fik desværre ikke opklaret spørgsmålet..