Avatar billede linform Nybegynder
15. maj 2002 - 12:32 Der er 7 kommentarer

Printerserver - switch - NetBEUI

Jeg har 2 PC (Win98 2.udg) og printer med printerserver tilsluttet en Switch
Desuden ADSL tilsluttet Switch

Problem: PC1 kan ikke få forbindelse til printer / printerserver med port som NetBEUI (ADSL og adgang til PC2 er OK)

PC2 er helt OK printer /printerserver med port som NetBEUI.

PC1 kan udprinte via PC2 når man sætter PC2's printeropsætning som delt.

De to systemer er helt ens (dog er Win98 på PC1 nyere end PC2's men begge er win98 2.udg)

Hvor kan jeg have overset noget på PC1 ??
Avatar billede klatten Nybegynder
15. maj 2002 - 15:15 #1
prøv at fjerne printeren fra pc1 og installer den igen som netværksprinter!
Avatar billede linform Nybegynder
15. maj 2002 - 16:54 #2
Netværksprinter med TCP/IP har jeg prøvet. PC'en kan ikke finde printerserveren - desuden vil jeg helst have det til at virke med NetBEUI - hvis eller det kan lade sig gøre. Det virker på PC2 hvorfor så ikke på PC1 ??
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. maj 2002 - 20:36 #3
Kan problemet være at netbeui ikke er en routbar protokol? Befinder de to pc'ere sig på samme subnet?

Hilsen
Kim fra httå://www.bufferzone.dk
Avatar billede linform Nybegynder
16. maj 2002 - 17:20 #4
Begge PC'er er i samme workgroup.
Der er jo også forbindelse til printerserver sålede:
PC1 -> switch -> PC2 -> switch -> printerserver / printer.
Men ikke direkte som PC1 -> switch -> printerserver / printer  !
Avatar billede linform Nybegynder
16. maj 2002 - 17:21 #5
P.S. Der er kun én switch
Avatar billede soreno Praktikant
16. maj 2002 - 17:25 #6
der er forskel på workgroup og subnet.
prøv at køre det program i windows der kan vise subnet (ipconfig winipconfig ??, elller lign.) og skriv resultatet her for pc1 og pc2.
Avatar billede soreno Praktikant
16. maj 2002 - 17:36 #7
hmmmm, nu bliver jeg lidt i tvivl. hvis du kan se pc1 fra pc2 og omvendt må de nødvendigvis også være i samme subnet ?