Avatar billede carsten Nybegynder
17. juli 2000 - 22:12 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

JavaScript drop down menu tilpasning

Jeg har bikset et dropdown script sammen der desværre ikke virker helt efter hensigten - se:
http://www.adverto.dk/COM-IT/

Der er 3 udfordringer:

- Virker kun ordentligt i IE 5.X, skal virke i NS4 & IE4
- Cursoren bliver til en tekst-cursor når man kører den over menuen, den skal selvfølgelig blive til en klik-cursor(hånd)
- Drop down menuer skal forsvinde efter et kortøjeblik hvis ikke man har cursoren over den.
Avatar billede limemedia Nybegynder
17. juli 2000 - 22:25 #1
istedet for at lave den selv, kan du med fordel bruge www.brainjar.com eksempel på samme... Der er ingen grund til at opfinde den dybe tallerken igen.

http://www.brainjar.com/dhtml/navbar/index.html

http://www.brainjar.com/dhtml/navbar/navbar.zip

kig specielt på positioning eksemplet

/ Lars
LJWeb.com
Avatar billede limemedia Nybegynder
17. juli 2000 - 22:48 #2
Nu har jeg downloadet dine 3 JS filer og fundet du har brugt en anden freeware menu komponent. Har du et link til den ? Det kunne være lærerigt at se hvad kreeren har skrevet om den ...

/**
* Menu 0.8 990602
* by gary smith, July 1997
* Copyright (c) 1997-1999 Netscape Communications Corp.
*
* Netscape grants you a royalty free license to use or modify this
* software provided that this copyright notice appears on all copies.
* This software is provided "AS IS," without a warranty of any kind.
*/

/ Det var ellers hurtigt du afviste et svar, der på under 30 min vil kunne konfigureres til at gøre det du ønsker i netop dit design.
Avatar billede mpj Nybegynder
17. juli 2000 - 23:04 #3
Tilføj der hvor der skal være hånd
style = "cursor:hand"

fx:
<a href="blabla.htm" style = "cursor:hand">

MPJ
Avatar billede mpj Nybegynder
17. juli 2000 - 23:07 #4
kan du ikke lige poste scriptet her?
Avatar billede limemedia Nybegynder
17. juli 2000 - 23:10 #5
Der er 3 scripts... det er nemmere selv at downloade det !
Avatar billede carsten Nybegynder
17. juli 2000 - 23:14 #6
Kommentar til ljweb:
Jeg afviste dit svar fordi jeg ikke spurgte eller har brug for et link til endnu en tutorial - det har jeg brugt tid nok på ;) Ærlig talt har du sikkrt ret det ville tage 30 min. at tilpasse, men jeg orker ikke.

Jeg tror det oprindelige script kommer fra:
http://developer.iplanet.com/viewsource/smith_menu2/menu.html
Avatar billede mpj Nybegynder
17. juli 2000 - 23:14 #7
gider ikke!
*ggg*

Nu har jeg løst ½delen af det...
gider ikke mere!
Avatar billede mpj Nybegynder
17. juli 2000 - 23:17 #8
Faktisk så er eksperten til retningslinjer... IKKE færdige løsninger!
Men det kan da godt være at jeg gider alligevel!
Kigger lige lidt på det!
Avatar billede carsten Nybegynder
17. juli 2000 - 23:28 #9
Jeg bedte heller ikke om en færdig løsning, jeg bedte om svar på 3 spørgsmål i forbindelse med den løsning jeg allerede havde lavet.

- Godt at se du har fundet tasten med udråbstegn på dit keyboard ~ 7 linier 5 udråbstegn ;) -
Avatar billede mpj Nybegynder
17. juli 2000 - 23:36 #10
jaja... jeg havde krampe i fingeren!
Virker det jeg skrev til at starte med?
Avatar billede carsten Nybegynder
17. juli 2000 - 23:47 #11
Jep - check selv på:
http://www.adverto.dk/COM-IT/

1 down 2 to go ...
Avatar billede mpj Nybegynder
19. juli 2000 - 20:29 #12
hvorfor har du egentlig afvist???
Avatar billede carsten Nybegynder
19. juli 2000 - 20:56 #13
Du svarede kun på en trediedel af mit spørgsmål og hvis jeg accepterer vil spørgsmålet jo blive listet som besvaret -> ikke svar på resten ...
Avatar billede mpj Nybegynder
19. juli 2000 - 21:22 #14
nej... men jeg løste jo 1/3 af spm...
Når resten var løst kunne du jo dele ud mellem dem der havde svaret...
Du behøvede ikke at acceptere nu...!
Avatar billede mpj Nybegynder
19. juli 2000 - 21:45 #15
hvorfor skal jeg have 400... (tsktsk) ;-)
Jeg havde nu tænkt på 100... men....!
Det må du jo om...
Avatar billede carsten Nybegynder
19. juli 2000 - 21:49 #16
Jeg er en gavmild fyr!

Og så har jeg i mellemtiden fået løst problemerne selv ;)
Avatar billede mpj Nybegynder
19. juli 2000 - 22:03 #17
jaja... Tak for det du...
WEEEEE LOOOOOVEEEEEE CAAAAAARSTEEEEEEEN

;-)