Avatar billede koller21 Nybegynder
15. maj 2002 - 00:02 Der er 5 kommentarer

Admin Program!!!!

Findes der et program som man installer på alle sine clienter (win 2000), så hvis man skal installer noget som en almindelig bruger (uden admin rettigheder) starter man det program og indtaster administrator og passowrd, så kan man installer programmer indtil man logger ud af programmet!!!!

Det vil være pisse smart!!!

Istedet for at skulle logge af og på hver gang man skal installer noget!!!!

Takker hvis der er nogen der kan hjælpe!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. maj 2002 - 00:34 #1
du kan da bare højreklikke på det program du vil installere, når du gør det kommer der et lille vindue op og spørger om du vil installere som Administrator, prøv det, det virker nemlig ;o)
Avatar billede goulduck Nybegynder
15. maj 2002 - 06:48 #2
Tilføjelse til retaxes>

Du skal holde SHIFT nede og så højreklikke. Så skal du bare vælge "Run As..."
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. maj 2002 - 10:41 #3
goulduck> 1 -0 til dig, den SHIFT glemte jeg ;o)
Avatar billede flagz Nybegynder
15. maj 2002 - 11:49 #4
Hej koller21,
måske kan det her hjælpe!?

An administrator can lock down a system to prevent a user from
installing new software, or the administrator can configure the system
so that the user can provide credentials to allow the installation to
continue. To modify the installation credential settings for one
machine, perform the following steps:

  1. Start a registry editor (e.g., regedit.exe).
  2. Navigate to the HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\
Windows\CurrentVersion\PoliciesExplorer subkey.
  3. Double-click the NoRunasInstallPrompt value; set it to 1 to
disable credentials or 0 to allow credentials.
  4. Click OK.

To modify the installation credential settings for network
installations, perform the following steps:

  1. Start a registry editor (e.g., regedit.exe).
  2. Navigate to the HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\
Windows\CurrentVersion\PoliciesExplorer subkey.
  3. Double-click the PromptRunasInstalNetPath value; set it to 1 to
disable credentials or 0 to allow credentials.
  4. Click OK.
Avatar billede v1340 Nybegynder
17. maj 2002 - 15:54 #5
Til koller21. havd sker der hvis en anden bruger logger på. så er det sammen problem. Du kan gøre, at alve en Clien_Admin gruppe. Du skal også lave nogle rouller. Jeg skal nok selv teste den vender tilbag :-)