Avatar billede sookdeo Nybegynder
14. maj 2002 - 23:36 Der er 13 kommentarer

2 OS, hvad med drivere??

Jeg har nogle programmer som ikke kan køre på mit Windows 2000... musikprogrammet CUBASE fx). DERFOR vil jeg nu installere Win 98 på mit E:drev. Hvad nu med grafikkort og lydkort mm. når jeg kører programmer fra 98'eren, de kører jo med Win2000 drivere??? ER der ting jeg skal passe på ved at installere 2 styresystemer?? (hov det var 2 spørgsmål).
Avatar billede praetorian Nybegynder
14. maj 2002 - 23:42 #1
HVsi du vil køre med både 98 og W2k Så skal Win98 faktisk installeres først. Den optimale måde at installerer dem på vil være at lade dit C: blive resized til 10-20 MB, så opretter du to partiationer D: & E:. Så installerer du først 98 på D og så derefter W2k på E:
Avatar billede avlund Nybegynder
14. maj 2002 - 23:42 #2
Så længe du kører på to forskellige partitioner/drev, er de to systemer 100% adskilt. Der er ingen fare dér.
Avatar billede avlund Nybegynder
14. maj 2002 - 23:43 #3
Drivere skal i øvrigt installeres specielt til Win98. Det kan som regel ikke bruge NT-drivere.
Avatar billede web4you Nybegynder
15. maj 2002 - 08:24 #4
IFT TIL XP den har alle drivers og er lige som 200 men bare mget feder !!!
Avatar billede web4you Nybegynder
15. maj 2002 - 08:24 #5
IFT = SKIFT

MVH www.cybertrax.dk
Avatar billede praetorian Nybegynder
15. maj 2002 - 12:36 #6
Det er en symjektiv vurdering
Avatar billede sookdeo Nybegynder
15. maj 2002 - 14:25 #7
1)Der er åbenbart uenighed: Kan jeg installere 98 på et andet drev uden at afinstallere 2000 først.(Rækkefølgen)
2) Når jeg så har installeret 98 skal driverne installeres... MEN kan der godt installeres 2 forskellige drivere (2ooo & 98)til samme stykke hardware... det var jo lige det mit spørgsmål gik på??
Avatar billede praetorian Nybegynder
15. maj 2002 - 14:33 #8
Du kan agtesn installerer 2 drivere til den samme HW i det at driveren jo kommer til at ligge på hvor deres partiation. Men jeg mener godt at du kan installerer 98 efterfølgende, men så bliver du nok nøt til at reparerer din W2K installation idet at bootsektoren bliver ændret.
Avatar billede avlund Nybegynder
15. maj 2002 - 23:41 #9
Men nej... 98 skal installeres først. Ellers nægter den at lægge det ind.
Avatar billede praetorian Nybegynder
17. maj 2002 - 21:16 #10
HAr abre hørt at man godt kan, men at man bare trasher Boot Sektoren som så skal laves til en Boot launcher.
Avatar billede sookdeo Nybegynder
20. maj 2002 - 21:51 #11
Praetorian>> boot sektor og boot launcher, hvad f.... er det???? Gider du uddybe det!
Avatar billede sookdeo Nybegynder
23. maj 2002 - 17:36 #12
Hvad hvis jeg vælger at købe Win XP, skal det så også installeres først. Jeg er ikke interesseret i at afinstallere win 2K. (XP'eren skulle efter sigende være kompatibelt med de fleste programmer).
Avatar billede sookdeo Nybegynder
23. maj 2002 - 17:39 #13
Avlund>> se dette link...http://www.eksperten.dk/spm/213971 her kan man sagtens lægge 98'eren ind efterfølgende???