Avatar billede psoriasis Nybegynder
14. maj 2002 - 23:22 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

I'm in looove! (ja, bare klik!)

I am MAADLY in love - with a PC game...

Jeg er faldet pladask for Monkey Island serien. Den er med meget milde ord GENIAL, og TOTALT SUVERÆN!! Kender i følelsen af, at have et eller andet, man bare ikke kan få nok af? Well, sådan har jeg det med Monkey Island :) Jeg bliver aldrig træt af de fede jokes og de slående parodier! Det er et VIDUNDERLIGT spil! Og så musikken; Som de siger i England; "BEAUTIFUL soundscapes!"
Måske rimeligt ligegyldigt at fortælle i et IT forum, men jeg synes bare, at jeg ville dele min glæde med omverdenen :)

Nå, men jeg ville lige høre, om der var andre der havde oplevet noget lignende?

En sidste ting må være; TAK, George Lucas og Dominic Armano (Sidstnævnte lægger stemme til Guybrush Threepwood, hovedpersonen i spillene)

(Jeg tror jeg vil lade dette spm. stå som et evigt tegn på min sindssyge hjernes tankegang :D)
Avatar billede dumdum Nybegynder
14. maj 2002 - 23:27 #1
Jeg var engang bit af musikken fra 4eren - eller den nyeste ved ikke om det er nummer 4. Et af de der sørøverhits er faktisk virkeligt godt. Godt komponeret og absolut veludført. Havde den på hjernen i flere timer ad gangen, efter hvert spil...

www.fotx.net/dumdum
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2002 - 23:28 #2
Så skulle du prøve Grim Fandango.
Avatar billede apollo Nybegynder
14. maj 2002 - 23:48 #3
Jeg er også komplet bidt af monkey serien har alle sammen i orginal og selvfølgig gennemført dem hehe.

-Apollo
Avatar billede klud Praktikant
14. maj 2002 - 23:52 #4
-Apollo Self har du allesammen originalt andet er jo totalt og aldeles ulovligt. Og en lille tanke, tænk hvis internettet var så hurtigt og man kunne få det for en overkommelig pris, så ville disse ulovligheder jo blive spredt som en steppebrand via inDernettet. Det ville jo være en katastrofe, alle de spiludviklere der har brugt deres ungdom på at udvikle gode og fængende spil, ville jo blive ruinerede.
Godt dette blot er en tanke og ikke virkelighed.
Avatar billede kimiwan Nybegynder
14. maj 2002 - 23:55 #5
Ja for ikke at tale om musikerne!
Avatar billede kartolux Nybegynder
15. maj 2002 - 00:46 #6
Ham klud dér, han er da vist den genopstandne Jesus...

Så længe man snakker for Galleriet er det helt i orden.

Dagligdagen for Den Danske Familiefar er en ganske anden...

Hold da helt op, hvor er dansken hellig i dag. Derfor kan man ikke stole mere end 1% på enhver måling af folks adfærd eller opførsel.

"Er du imod skattesvindel?" Svar: 99% "Ja" 1% "Nej"

"Hvorfor holder der mon varebiler med firmalogo i din nabos indkørsel?" Svar 99% "Den er ved af blive vasket af min nabos datter/søn" 1% "Hvad fanden rager det mig..."

Vågn op....
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2002 - 03:40 #7
kender godt fornemmelsen :)
har haft den side 92-93 eller deromkring...... de spil er for geniale.

Må jeg ikk lige anbefale et link nu vi er igang :)
http://www.worldofmi.com/

POPCORN'et :)
http://www.fotx.net/phunkypopcorn
Avatar billede klud Praktikant
15. maj 2002 - 09:49 #8
Kartolux> håber du så ironien i hvad jeg skrev.
FACT: InDernettet er så hurtigt og så billigt at ovennævnte sagtens kan lade sig gøre.
Avatar billede kartolux Nybegynder
15. maj 2002 - 09:58 #9
Okay  :)
Avatar billede psoriasis Nybegynder
15. maj 2002 - 17:25 #10
dumdum >> Det er den sidste nye, der er 4'eren.

p-corn >> SVÆRG !! RESPEKT PÅ DIG !! TAK FOR LINKET !! :)

- Men skal vi lige udnævne den sarjeste karakter i spillet? (4eren) Det har jeg sq svært ved, bliver nødt til at have et par stykker med; Guybrush, Ozzie Mandrill, Pegnose Pete og ejeren af protese-forretningen :)
Avatar billede psoriasis Nybegynder
15. maj 2002 - 17:34 #11
WOW !!

Jeg citerer fra www.worldofmi.com, om det de skriver om 'The voodoo lady':

"The mysterious Voodoo Lady has once again moved from her swamp on Plunder Island to the International House of Mojo on Mêlée Island. Whenever Guybrush is in trouble, the Voodoo Lady is there to give Guybrush useful advice. Sorta like a personal helpdesk for technical support that sells skulls, voodoo dolls and rubber chickens with pulleys in the middle as well. Guybrush still hasn’t learned her name, but he does discover that she has a five game contract with LucasArts."

Læg mærke til den sidste sætning, de fortæller at hun har en kontrakt på 5 spil med LucasArts. Dvs, at der kommer en MI5'er ! Den ska' jeg ha'!
Avatar billede psoriasis Nybegynder
15. maj 2002 - 17:35 #12
Klud >> Well, you fight like a cow!
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2002 - 17:43 #13
psoriasis: den sejeste i 4'eren er klart murray

i 3'eren må det oss være murray (her er han sjovere end i 4'eren)

2'eren: der må jeg stemme på largo legrande (on sea or land, nobody can hide from Largo Legrande :) )

1: herman toothrot ;)
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2002 - 17:53 #14
ej tror faktisk at den sjoveste i MI1 er bob
WEEEEEEE!!!
Avatar billede psoriasis Nybegynder
15. maj 2002 - 17:54 #15
Jeg kan ikke lade være (Når vi nu alligevel er inde i stemningen :D)

Her er lidt citater fra diverse scener:

"I've spoken with apes more polite than you!
Well, i'm glad to hear you returned to your family!"

"People run away, when they hear my name!
Even before they smell your breath?"

"Eek, Ack, Oop"

"How cuute! He's banging the little cymbals into each other again and again.. and again and again and again."

"Quiet, you!"

"How can you see if a lawyer is lying? You just have to check if his lips are moving."

"Triangulation of crossfire. That's the key!"

"It's ALIIIIIVE!"

"These piranha-poodles didn't die, they're just asleep"

- I er velkomne til at bidrage, jeg synes bare lige, at jeg ville give mit. (Det kan være der er fejl, men what the heck).
Avatar billede psoriasis Nybegynder
15. maj 2002 - 17:55 #16
p-corn >> Bob?? Jeg husker ingen Bob..
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2002 - 18:03 #17
bob = skelettet LeChuk efterlader da de sejler imod melee island i MI1 :)
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2002 - 18:05 #18
Murray: I'm a powerful demonic force! I'm the harbinger of your doom! And the forces of darkness will applaud me as I STRIDE through the gates of hell carrying your head on a pike!
Guybrush: Stride?
Murray: Alright then, roll! ROLL through the gates of hell. Must you take the fun out of everything?

HÆHÆ!! (til udenforstående så er murray et talende kranie uden krop)
Avatar billede apollo Nybegynder
16. maj 2002 - 15:44 #19
er der nogen der tør at stille op til en battel muhhha ha ha
"look a three headed monkey"
-Apollo
Avatar billede psoriasis Nybegynder
16. maj 2002 - 21:10 #20
Wow, Apollo, you're not such a wimp after all :)
Avatar billede apollo Nybegynder
16. maj 2002 - 23:13 #21
no we ain't family, come on. :p
Avatar billede master_nemo Nybegynder
16. maj 2002 - 23:15 #22
hvad med MI 4? er det ligeså cuul som de 3 første? :D
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2002 - 23:17 #23
Er der ingen der har spillet Grim Fandango?
Avatar billede master_nemo Nybegynder
16. maj 2002 - 23:18 #24
jo da, gennemført det, så idt jeg ka huske, eller kom grande langt.....skulle vist aflevere tilbage :/ ....MAX FEDT SPIL.....fandme en elsker :D
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2002 - 23:23 #25
master_nemo>Nemlig!
Nok det fedeste spil jeg nogensinde har spillet. Tog dog vildt langt tid inden jeg var igennem spillet. Men det er jo nok også det der er med til at gøre det fedt.:)
Avatar billede master_nemo Nybegynder
16. maj 2002 - 23:26 #26
ja, nu ka jeg huske det... det var et sted, sad fast i flere uger...tror det var en bug i spillet..fandme ærgeligt......så smukt et spil, men jeg kom mega langt...men det er 100 år siden....var vist på et slags kystogt skib..? ka det passe.....neway... fedt spil kan klart anbefales.... ham fyres på motocykel er da sej...hvad ender spillet med?
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2002 - 23:30 #27
master_nemo>Det handler om en flok skeletter der henter mennesker når de dør. Alt efter hvordan de har opført sig gennem deres tilværelse, kommer de enten med eksperestog til heaven, eller får en stok med et kompas.
Avatar billede master_nemo Nybegynder
16. maj 2002 - 23:32 #28
nårh jo sq, og ham der med le'en lol :D alt for fedt! :D
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2002 - 23:34 #29
Du har så meget ret jeg har alle sammen og de er SÅ FEEEEEEDDDDDDDEEEEE!!!
Avatar billede psoriasis Nybegynder
12. juni 2002 - 22:03 #30
/Lukker