Avatar billede shjorth Nybegynder
14. maj 2002 - 23:09 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

avanceret system+design. Pris søges!

Jah..

Jeg skal for en ven spørge hvad flg ville komme til at koste.

Et site med nøjagtig de samme funktioner som eksperten.dk + et nyt og forbedret design!

Om det er en freelancer eller et Firma er underordnet. Ligenu søger jeg blot prienevauet :)
Avatar billede shjorth Nybegynder
14. maj 2002 - 23:09 #1
- Og jeg ville ikke oprette spørgsmålet i sharksforum før jeg var sikker på prisen :o)
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
14. maj 2002 - 23:14 #2
Det bliver dyrt! Det kan jeg ligeså godt sige med det samme...
Prisklassen kan jeg dog ikke sige noget om
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2002 - 23:14 #3
Jeg har lige en lille teori - correct me if wrong.

I spørgsmålet : http://www.eksperten.dk/spm/211426 skriver du, at du netop er gået i gang med en side ala "netcoders".

Er du sikker på, at det er fra en ven du skal spørge?
Og er du sikker på, at du ikke leder efter en pris, du kan sælge din "netcoders" for, når den engang bliver færdig?

Hvis det er tilfældet, hvorfor ikke bare spørge om det? Det er der jo ikke noget galt med.

Bare en teori ... :)
Avatar billede shjorth Nybegynder
14. maj 2002 - 23:16 #4
lol! Hvis det var tilfældet havde jeg spurgt om det..! Men det gør jeg ikke vel! Så er der nok en anden grund... F.eks hvad jeg skriver!

Hvorfor gider du overhovedet bruge tid på at skrive ovenstående.! For hvis det var fordi jeg ville sælge mit "netcoders" så måtte jeg vel gøre dette ?
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2002 - 23:19 #5
Ja, jeg skriver jo også, at "det ville der jo ikke være noget galt med".

Det var bare en vanvittig teori. Og det her sted er jo - som bekendt - fyldt med vanvittige mennesker. Så man ved jo aldrig :)
Avatar billede shjorth Nybegynder
14. maj 2002 - 23:21 #6
hehe! Men jeg tror da ikke jeg er vanvittig.. Det vil jeg ihvertfald ikke håbe :o)
No harm done.. or so
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2002 - 23:22 #7
Nåmen skulle jeg lave noget tilsvarende Eksperten incl. design ville prisen være omkring 60.000 kr.
Avatar billede shjorth Nybegynder
14. maj 2002 - 23:23 #8
Okay.. Voldsomt... Men det er vel prisen :o)
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2002 - 23:27 #9
Det er naturligvis bare et overslag - forsøgt ramt nogenlunde realistisk.

Du kan sikkert finde mange andre interresante bud. Men når det kommer til stykket, viser det sig jo - gang på gang - at folk enten ikke kan magte opgaven, ellers at den pris de har sat er håbløs urealistisk.

Især i et forum som dette.
Avatar billede shjorth Nybegynder
14. maj 2002 - 23:29 #10
jeg ved ikke...
Jeg vil egentlig ikke sige at det er fordi dette sitte er vanvittig stort..!
Det er jo egentlig bare et "avanceret" forum med point funktion..
Jeg tror grunden til at det er så "overbudt" er fordi det har så ufattelig mange brugere online hver eneste dag!
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2002 - 23:34 #11
Jeg snakker udelukkende om det pris det ville koste af udvikle/programmere/designe et site som Eksperten. Jeg vurderer ikke værdien af Eksperten.dk som sådan - det har jeg slet ikke kompetence til.
Avatar billede shjorth Nybegynder
14. maj 2002 - 23:36 #12
er det så ikke i overkanten?
Hvis jeg selv skulle lave det, ville jeg ikke tage mere end.. ja hvad ved jeg, men ikke 60.000 :)
Nok også fordi jeg ikke kan designe noget som helst..!

Er min opfattelse af ekspertens system SÅ forkert ?
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2002 - 23:40 #13
Forkert? Nej. Den er baseret på din erfaring mht. til udvikling af større PHP/Internet løsninger.

Så må du jo stille dig selv spørgsmålet, hvorvidt din egen erfaring er tilstrækkelig, til i denne forbindelse at kunne komme med et realistisk overslag.
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2002 - 23:40 #14
Ja.

Der skal sættes mailserver op, der holder styr på alle dem der skal have besked når der er nut i indlæg. Og nej, det gør man ikke bare med mail() funktionen.

Jeg tror såmænd ikke 60 kilo er ved siden af. Tænk på hvor mange bugs der sikkert skal rettes inden det er klar. Og husk at systemet skal tage højde for _alle_ former for snyd, underlig kode, og andre småting man glemmer opstår.
Avatar billede tipsen Nybegynder
15. maj 2002 - 00:29 #15
60K = et par måneders arbejde - det er vel egentlig meget fair... - tror også på, at der er pænt meget optimering under Eksperten med tanke på den størrelse forum'et har...
Avatar billede fartzzz Nybegynder
15. maj 2002 - 08:40 #16
Prisen afhænger som regelt af dine kravspek. som f.eks.:
Men du skal være opmærksom på, at det er ikke kun kodningen man betaler for, men osse fodarbejdet.
Da det er vigtigt for "leverandøren" at du for dine tilfredshed stillet
har "leverandøren" som regelt osse selv et kravspek som bla. kan indeholde:
OOD/OOP for lettere optimering/opgradering/overskuelighed.
Et sæt a'la ISO regler
En masse fodarbejde (mundtlige aftaler med kunde (Meget vigtigt, da kunden næsten altid har en masse forventninger end "leverandøren" har), projekt-analyse osv.

Så 60 k er overhovedet ikke et urimeligt beløb.

Du kan sikkert (næsten helt sikkert) få det hele.
Der sidder en masse script kiddies (behøves ABSOLUT ikke at være negativ. Man skal starte et sted!) som gerne vil lave det for en lille sjat/reference.
Men pas på. Ligesom webdesignere findes der programmør a'la (damn kan ikke lige huske hvad urlen er til My Mom is a webdesigner ;o))
Men det kommer helt an på dine kravspek.
Men hvis du gerne vil ha' noget prof, og gerne vil ligge en sjat penge i det, ville jeg forslå at tage en uforpligtende samtale med et firma eller freelancer.
Avatar billede fartzzz Nybegynder
15. maj 2002 - 08:41 #17
Du kan sikkert (næsten helt sikkert) få det hele<- meget billiger.
even..
Avatar billede shjorth Nybegynder
15. maj 2002 - 10:46 #18
Okay :o)
Jeg har fået svar nu..
Mange tak...!

Nogle der smider et svar ?
Avatar billede shjorth Nybegynder
15. maj 2002 - 14:14 #19
nå.. brok jer, så laver jeg et nyt spørgsmpål!
Avatar billede flse Nybegynder
16. maj 2002 - 10:06 #20
Havde du ikke fået et svar?  60k?  :-)

Personligt tror jeg ikke at dette bud er urealistisk, hvis det er prof. folk du vælger at arbejde med, så du har et solidt grundlag at arbejde videre med.

Men scriptkiddies og nystartede programmører vil sikkert kunne gøre det billigere, så de har noget at komme igang med, og få opbygget en referenceliste på ...  your choice!  :-)