Avatar billede khalim Nybegynder
14. maj 2002 - 22:44 Der er 10 kommentarer

Usb brænder

Jeg overvejer at købe en ekstern usb brænder, men vil gerne vide inden jeg ta'r den store pung frem om man kan installere windows fra den hvis man har fuldstændigt formateret sin hdd...??

Mvh Khalim
Avatar billede omgangsdyret Nybegynder
14. maj 2002 - 22:47 #1
Jeg mener ret så bestemt at det kan man ikke via usb...:o(
Avatar billede pentium4 Juniormester
14. maj 2002 - 23:24 #2
Hvad skulle man så med den, hvis ikke man skulle kunne installere fra den.
Så skulle man kun køre data fra Pc til brænderen og ikke omvendt og det kan jeg da ikke se skulle være rigtigt.
Men du skal nok regne med, at du skal boote på en startdiskette og så gå ud på brænderen og installere derfra for jeg mener ikke, at man kan boote fra usb-stikket.
Avatar billede khalim Nybegynder
15. maj 2002 - 00:32 #3
p4>>nej men jeg skal heller ikke boote fra den.. havde bare tænkt mig at gøre det med startdisken... men så man kan godt eller hvad? bare man booter med startdisk?

Mvh Khalim
Avatar billede little_john Nybegynder
15. maj 2002 - 03:51 #4
Du kan ikke boote fra en USB cd-rom. Derimod kan du kopiere dine windows instalationsfiler ind på harddisken mens maskinen kører, reboote den, evt. fra en alm. floppy bootdisk, slette alt andet end dine windowsinstalationsfiler og så instalere igen. Det giver også en ren instalation, lissom hvis du havde formateret
Avatar billede little_john Nybegynder
15. maj 2002 - 03:54 #5
p4>>Hvis jeg skal boote fra et usb floppydrev på min bærbare skal jeg sætte det op i biosen. Eneste sted jeg har set den indstilling er på notebooks uden floppy (som min egen)
Avatar billede mcfrede Nybegynder
15. maj 2002 - 09:17 #6
Jeg har selv en usb-brænder til min stationære pc, og du skal vist ikke gøre dig forhåbninger om at kunne bruge den fra DOS.
De virker kun med en installeret driver til windows.
Det gør mit i hvert fald (Philips).
Avatar billede funsoft Nybegynder
15. maj 2002 - 09:44 #7
En usb port bliver først aktiveret i windows med en driver som mcfrede skriver. Jeg har en usb mus som ikke en gang virker i dos mode.
Så mit svar er:
Nej det kan man ik` på en stationær pc.
Avatar billede pentium4 Juniormester
31. maj 2002 - 18:46 #8
Hvad med en tilbagemelding???
Avatar billede pentium4 Juniormester
16. juli 2002 - 15:28 #9
Er man gået i dvale eller hvad???  Husk at lukke og slukke...
Avatar billede pentium4 Juniormester
10. februar 2003 - 04:17 #10
Hvad sker der???  Lukke-tid???