Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
14. maj 2002 - 22:11 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Lydmovieclips ?

Jeg prøver på at lave en lille afspiller i Flash :

www.humanbeat.dk/Player/player.fla

Jeg har fire 30 sekunders MP3-melodier liggende i mit library...

Jeg er så kommet til det punkt, hvor jeg vist nok skal putte disse MP3`ere i nogle lydmovieclips i hver sin frame.
Jeg vil afspille MP3`erne ved sætte actionscripts på knapperne...

Hvordan gør jeg det ?

DGP
Avatar billede o0flash0o Nybegynder
14. maj 2002 - 22:53 #1
Jeg kan sende dig en primitiv udgave af en player, hvor du skifter mellem 3 numre. Så kan du lure hvordan det kan gøres.
Avatar billede o0flash0o Nybegynder
14. maj 2002 - 22:55 #2
Her kan du se player'en: http://www.macgregor.dk/musik.swf
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
14. maj 2002 - 22:59 #3
Jeg skal jo bruge .fla filen, hvis jeg skal lure noget af...
Har du den ?

DGP
Avatar billede o0flash0o Nybegynder
14. maj 2002 - 23:52 #4
Ja, men jeg skal jo sende den et eller andet sted hen ik'?
Avatar billede o0flash0o Nybegynder
14. maj 2002 - 23:56 #5
PS: det er bedst hvis du bruger wav-filer og så konverterer dem til mp3 i Flash, da man med mp3 skal rette en del på loopet efter det er importeret.
Avatar billede o0flash0o Nybegynder
15. maj 2002 - 00:18 #6
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
15. maj 2002 - 09:52 #7
Mange tak for .fla filen :o), men der er et lille problem...
Når jeg prøver at åbne filen i Flash 5, får jeg en fejlmelding "Unexpected file format"

Hvilken version er det lavet i ?

DGP
Avatar billede o0flash0o Nybegynder
15. maj 2002 - 18:30 #8
MX, sorry. Prøver lige at se om jeg kan gemme i Flash 5-formatet...
Avatar billede o0flash0o Nybegynder
18. maj 2002 - 23:57 #9
Nåh, nu prøver jeg med en lille tutourial:

Stop/play funktion:

Lav en Movie Clip.
I mc'et 2. frame lægger du musikken.
I 3. frame laver du en stop-funktion.
I mc'et 6. frame laver du en stop funktion & en StopAllSounds-funktion.

I main laver du en knap (Play).
Knappen fortæller mc'et at det skal gå til 1.frame og starte ved kommandoen goToAndPlay(1), hvor 1 er frame-nummeret.

I main laver du en ny knap (Stop)
Her fortæller du mc'et at det skal gå til frame 4 og starte med goToAndplay(4).

Vil du kunne skifte mellem flere numre anbefaler jeg at lave 3 scener med hver sin stop/play-funktion. Der skal også være en pre-loader foran hver scene. Så laver du bare 2 knapper som skifter mellem scenerne (evt. med en StopAllSounds-funktion på).

Håber du forstår det.
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
23. maj 2002 - 10:21 #10
Jeg lavede det på en lidt anden måde, men brugte din model, så du får points :o)

Resultatet kan ses på www.batonrouge.dk om et par uger, når resten af sitet er færdigt.

DGP
Avatar billede o0flash0o Nybegynder
23. maj 2002 - 17:20 #11
Det blir' da spændene. Hvornår kommer den op at køre? Og tak for point!
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
23. maj 2002 - 18:06 #12
Jeg ligger det nok op d. 3 Juni. Så ja det bliver spændende ;o)

DGP