Avatar billede cowboy Nybegynder
14. maj 2002 - 22:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Movieclip i movieclip i knap !

Et lille tricky spg. Jeg har en knap der i "over" tilstanden indeholder et movieclip som i første frame indeholder et nyt movieclip og en stop action.

I det sidste movieclip bliver der spillet en lille animation som jeg gerne vil have det sådan at når tidslinien når til en bestemt frame, skal den hoppe op af movieclippet og vidre til frame to i det movieclip det lå i.

Jeg har forsøgt mig med

onClipEvent (load){
    _parent.gotoAndPlay(2);
}

Men det virker ikke. Hvad skal jeg gøre ???
Avatar billede cowboy Nybegynder
14. maj 2002 - 22:08 #1
Jeg har også forsøgt at skrive den fuldstændige sti, men jeg kan ikke  komme ind til movieclippet,da det ligger i en knap
Avatar billede o0flash0o Nybegynder
14. maj 2002 - 22:59 #2
Prøv med "frame labels" og lig dit mc i frame 3 istedet.

onClipEvent (load){
  _parent.gotoAndPlay("dit frame label i frame 2")
}
Avatar billede baitianlong Nybegynder
15. maj 2002 - 00:15 #3
Eftersom det er framescript, skal der jo ikke stå onClipEvent !!

_parent.play(); i den frame skulle være fint.